سخنگوی سازمان غذا و دارو از تأمین و توزیع ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قوطی شیرخشک رگولار طی آذرماه امسال خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سجاد اسماعیلی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی چرخه تأمین و توزیع شیرخشک اظهار کرد: با تخصیص ارز و تأمین مناسب ماده اولیه شیرخشک طی ماه‌های اخیر، میزان تولید این فرآورده به صورت چشمگیری افزایش داشته است. همچنین با نظارت‌های میدانی، سرعت توزیع شیرخشک به داروخانه ها و در نهایت مصرف‌کننده بسیار بیشتر از قبل شده است.

وی از تأمین و توزیع 12 میلیون و 600 هزار قوطی شیرخشک رگولار طی آذرماه امسال خبر داد و افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص تأمین شیرخشک‌های معمولی(رگولار) وجود ندارد و بازار به تعادل عرضه و تقاضا رسیده است.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه سازمان غذا و دارو علاوه بر نظارت بر کیفیت فرآورده‌های سلامت محور تسهیل دسترسی مردم به این فرآورده‌ها را هم جزو وظایف ذاتی خود می‌داند، گفت: با اجرای طرح ساماندهی شیرخشک، ضمن اصلاح سیاست‌های ارزی این حوزه و حمایت از تولیدکنندگان این حوزه، هیچ تغییر قیمتی در این فرآورده برای مصرف‌کننده واقعی صورت نگرفته است و با ارائه کد ملی کودکان زیر دوسال شیرخشک بدون تغییر قیمت در دسترس است.

وی ادامه داد: تغییر سیاست‌های ارزی و اصلاح قیمت شیرخشک بر مبنای درخواست تولیدکنندگان و در راستای حمایت از آن‌ها و همچنین مصوبه ستاد تنظیم بازار صورت گرفته و هیچ‌گونه مشکلی در چرخه تامین ماده اولیه و تولید شیرخشک وجود ندارد.