مرد میانسال که همسرش را مقابل چشمان دختر ۱۲ ساله‌اش به آتش کشیده و کشته بود از سوی قضات دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.

به گزارش مرور نیوز، این حادثه ۲۴ دی سال گذشته رخ داد و زن ۴۵ ساله که با علائم سوختگی به بیمارستان منتقل شده بود به علت شدت جراحات جان باخت.

از آنجا که وی ۱۰ روز قبل از سوی همسرش به بیمارستان منتقل شده بود پلیس برای یافتن علت سوختگی به تحقیق از ناصر ۴۹ ساله پرداخت. وی که آثار سوختگی روی دست‌هایش داشت به مأموران گفت: من و همسرم کنار بخاری نشسته بودیم که به یکباره بخاری شعله ور شد و من و همسرم سوختیم، اما سوختگی‌های او شدیدتر بود.

در ادامه تحقیقات وی در اظهاراتی متناقض مدعی شد: در آشپزخانه بودم که به یکباره صدای فریادهای همسرم را شنیدم و وقتی به داخل پذیرایی آمدم دیدم بخاری آتش گرفته همان موقع تلاش کردم آتش را خاموش کنم که دستم سوخت.

اظهارات ضد و نقیض متهم سبب شد مأموران تحقیقات بیشتری را در خصوص زندگی این زوج انجام دهند و در نهایت مشخص شد که آن‌ها از مدت‌ها قبل باهم اختلاف داشته‌اند. در این میان، اما اظهارات دختر ۱۲ ساله قربانی راز این جنایت خانوادگی را فاش کرد. این دختر به مأموران گفت: پدرم مقابل چشمان من، مادرم را آتش زد. او بعد از دعوا با مادرم از بیرون بنزین آورد و روی مادرم ریخت، بعد هم خودش او را به بیمارستان رساند.

با افشای این ماجرا ناصر به ناچار لب به اعتراف گشود و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 

در دادگاه چه گذشت؟

در ابتدای این جلسه مادر و دو دختر قربانی برای ناصر درخواست قصاص کردند.

دختر ۲۰ ساله خانواده نیز به قضات گفت: من و خواهرم از خون مادرمان نمی‌گذریم و برای پدرمان درخواست قصاص داریم.

سپس ناصر به جایگاه رفت و گفت: من از کاری که کردم پشیمانم، اما قصدم کشتن همسرم نبود.

می‌خواستم او را بترسانم، وقتی بنزین را روی او ریختم شعله گاز روشن بود.

حالا هم شرمنده فرزندانم هستم.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، متهم را به قصاص محکوم کردند.