سه عضو یک باند که به بهانه کمک به افراد سالخورده و بی‌سواد برای دریافت پول از عابربانک، حساب بانکی ۵۲ نفر را خالی کرده بودند توسط پلیس فتا البرز در یکی از استان‌های مرزی کشور دستگیر شدند.

به گزارش مرو رنیوز، سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی‌استان البرز گفت: با شکایت مردی سالخورده و بی‌سواد مبنی بر برداشت غیرمجاز ۲۷۰ میلیون ریال از حساب وی، رسیدگی به این پرونده به کارشناسان پلیس فتا این استان محول شد. در بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مالباخته زمانی که قصد انجام کار با دستگاه خودپرداز را داشته، شخصی ناشناس به بهانه کمک کردن به وی کارت عابربانک و رمز آن را دریافت کرده و پس از لحظاتی به او گفته کارت شما توسط خودپرداز ضبط و بعد هم با عجله از محل متواری شده ولی ساعتی بعد حساب وی را خالی کرده‌ است.

وی اضافه کرد: در ادامه مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و بررسی دقیق محل وقوع کلاهبرداری، موفق به شناسایی سه متهم در این زمینه شده و با ردزنی مخفیگاه آنها در یکی از استان‌های مرزی کشور، با هماهنگی مقام قضایی و دریافت نیابت به آنجا اعزام شدند و در عملیاتی غافلگیرانه سه متهم را دستگیر کردند.


هداوند با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری صورت گرفته بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، اضافه کرد: در تحقیقات تکمیلی و تخصصی مأموران پلیس فتا، ۵۲ فقره کلاهبرداری با این شیوه از سوی متهمان در چندین استان کشور محرز شده است و تلاش پلیس برای شناسایی دیگر مالباختگان این پرونده ادامه دارد.

این متهمان با شناسایی سوژه‌های خود از بین افراد بی‌سواد و سالخورده، به بهانه کمک کردن به آنها نزدیک شده و با دریافت رمز کارت بانکی با آوردن بهانه‌هایی از قبیل ضبط کارت بانکی از سوی عابربانک به صورت متقلبانه‌ای کارت بانکی را سرقت و حساب شهروندان را خالی می‌کردند.

وی بیان کرد: در روشی دیگر متهمان با ارائه ۲۰۰ هزار تومان پول نقد به اشخاص سالخورده و کم‌سواد که قصد کار با دستگاه خودپرداز داشتند، از آنها کارت را دریافت کرده و پس از کشیدن در دستگاه پوز خود، صاحب کارت را سرگرم می‌کردند و موجودی حساب را به کارت عابربانک اجاره‌ای که در اختیار داشتند انتقال می‌دادند.