حجم ویدیو: 1.55M | مدت زمان ویدیو: 00:00:09

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ورزقان با دمای منفی ۱۶ درجه سانتی‌گراد، سردترین شهر کشور شد.

به گزارش مرور نیوز، محمد امیدفر با بیان اینکه دمای هوای ایستگاه هواشناسی فرودگاه اردبیل نیز منفی ۱۶ درجه ثبت شده است، افزود: ایستگاه توچال با دمای منفی ۱۳.۶ و ایستگاه دیزین با دمای منفی ۱۲.۹ درجه سانتی گراد به ترتیب دیگر سردترین مناطق کشور ثبت شده اند.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی شهرستان میانه با دمای صفر درجه در سردترین زمان و مثبت ۱۶ درجه در گرم‌ترین زمان، گرم‌ترین شهر استان بود و دمای تبریز در سردترین زمان به منفی چهار درجه و در گرم‌ترین زمان به مثبت هفت درجه رسید.


رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: دمای فعلی تبریز منفی یک درجه ثبت شده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

امیدفر، ادامه داد: از امروز تا اواسط هفته آینده، با توجه به سکون و پایداری نسبی جو، غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان به ویژه تبریز افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای، در این بازه زمانی جوی به نسبت پایدار در استان حاکم می‌شود و کاهش کیفیت هوا در این شهرها دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: تمام گروه‌های سنی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی در این مدت از تردد غیرضروری در فضای آزاد به ویژه مناطق آلوده و مرکز شهر خودداری کنند.

امیدفر، با بیان اینکه تا اواسط هفته آینده آسمان استان صاف تا نیمه ابری خواهد شد، ادامه داد: در برخی نواحی آذربایجان شرقی احتمال بروز غبار محلی یا مه رقیق وجود دارد.