وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: انتخابات فرصتی مهم برای اعتلای کشور است و تجلی عرصه قدرت مردم در حاکمیت بوده که باید به تکلیف خود عمل کرده و با شرکت در انتخابات آینده کشور را رقم بزنیم.

به گزارش مرور نیوز، رضامراد صحرایی ، در دیدار با دبیران کل تشکل‌های فرهنگیان، گفت: مطالبه گری باعث ارتقای کیفیت اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها خواهد شد.

وی در ادامه افزود: احساس عمیق تشکل‌های فرهنگیان نسبت به جریان تعلیم و تربیت یک سرمایه عظیم برای آموزش و پرورش است که باید از آن بهره برداری نمود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آینده کشور، گفت: تحول در آموزش و پرورش قطعا موجب تحول در آینده کشور و ساختن ایرانی آباد و سرافراز در جهان خواهد شد.

وی در ادامه گفت: تصویر آینده کشور، اکنون در مدارس قابل مشاهده است و درواقع مدرسه قوی، ایرانی قوی را بدنبال خواهد داشت.

صحرایی با اشاره به دست آورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه نظام آموزش و پرورش، گفت: پیش از انقلاب اسلامی، جمعیت باسواد کشور ۴۷ درصد بود، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌های معلمان گرامی به بیش از ۹۷ درصد رسیده است.

وی در ادامه، اظهار داشت: باید از عملکرد گذشته در راستای اجرای برنامه‌های پیش رو و فعالیت‌های ماندگار درس گرفت تا تجربه گذشته موجب اعتلای آینده گردد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر وجود حلقه‌های مشورتی و تشکیل جلسات گفتگو محور برای حل مسائل نظام تعلیم و تربیت، تصریح نمود: خط قرمزی برای مشورت وجود ندارد و تمام اندیشه‌ها و گروه‌ها حق طرح مسائل و نظریات خود در ارتباط با مسائل آموزش و پرورش را داشته و این دست از جلسات ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی بسیار در آموزش و پرورش در راستای ارائه خدمات رفاهی مطلوب به فرهنگیان، افزود: اعتقاد عمیق به فعالیت‌های اقتصادی مطلوب و راهگشا در آموزش و پرورش وجود دارد و در این راستا اقداماتی انجام و برنامه ریزی‌های موثری برای آینده انجام شده است.

عضو کابینه دولت مردمی، اظهار داشت: اتحاد، همبستگی، هماهنگی و یک صدایی در آموزش و پرورش یک ضرورت مهم و رمز موفقیت این دستگاه عظیم و با ذینفعان بسیار گسترده است.

وی با اشاره به مسائل معلمان، گفت: چالش‌های موجود در سه حوزه قابل بررسی است، ابتدا معیشت معلم است که تکلیف دولت و مجلس است که در این دوره اقدامات مطلوبی صورت گرفته، دوم منزلت معلم است که بدست جامعه و خانوده‌ها است و سوم مرجعیت معلم است که بدست خود اوست و باید در راستای کسب شایستگی‌های لازم تلاش نماید.

صحرایی با اشاره به رتبه بندی معلمان، گفت: باید به نقاط مثبت و تلاش‌های دولت سیزدهم در تحقق رتبه بندی اشاره نمود و البته برای اصلاح قانون و آئین نامه آن مبتنی بر کار کارشناسی و تخصصی تلاش کرد، که اکنون در دست اقدام است.

وی با تاکید بر ارتقای کیفیت آموزش و تمرکز بر مدارس دولتی، تصریح نمود: رشد رتبه‌های برتر کنکور سراسری از مناطق کمتر برخوردار از جمله نشانه‌های اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات دولت مردمی در آموزش و پرورش، گفت: احیای باشگاه دانش پژوهان جوان که بستر مهمی برای رشد نخبگان نوجوان و جوان در آموزش و پرورش است با حمایت رئیس جمهور و تبدیل شدن کشور به کارگاه مدرسه سازی گوشه‌هایی از تلاش‌ها و حمایت‌های دولت به منظور اعتلای آموزش و پرورش کشور است.

وی با اشاره به افتتاح مدارس جدید در دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در روز‌های پیش رو، قریب به یک هزار مدرسه در سراسر کشور افتتاح خواهد شد که این نیز خدمتی دیگر به ملت شریف ایران در ایام بزرگ داشت دهه فجر انقلاب اسلامی است.

صحرایی با اشاره به هنرستان‌ها و آموزش‌های مهارتی، افزود: اقدام مهم دیگر وزارت آموزش و پرورش، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اصلاح تصور مردم نسبت به هنرستان‌ها است که اکنون با استقبال قابل توجه دانش آموزان با معدل‌های بالا برای ثبت نام در رشته‌های مهارتی هستیم.

وی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: انتخابات فرصتی مهم برای اعتلای کشور است و تجلی عرصه قدرت مردم در حاکمیت بوده که باید به تکلیف خود عمل کرده و با شرکت در انتخابات آینده کشور را رقم بزنیم.

گفتنی است در این جلسه، ۱۴ تشکل فرهنگیان مسائل و نظرات خود را در حوزه‌های گوناگون شامل، مسائل رفاهی و معیشتی، رتبه بندی معلمان، بهبود وضعیت کیفیت آموزش و فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی، پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، اجرایی سازی سند تحول بنیادین، جهاد تبیین در حوزه برگزاری انتخابات به ویژه در ارتباط با رای اولی‌ها و جوانگرایی در آموزش و پرورش در حضور وزیر آموزش و پرورش را مطرح نمودند.