وزیر آموزش و پرورش گفت: از شروع دولت سیزدهم و در این دو سال، بیش از ۶۹۰۰ مدرسه در مجموع در سراسر کشور تکمیل، تجهیز و یا به صورت کامل ساخته شده است.

به گزارش مرور نیوز، رضا مراد صحرایی شامگاه پنج شنبه در آئین افتتاح هنرستان حضرت امام رضا (ع) ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت ولیعصر (عج)، اظهار داشت: این هنرستان زیبا و مجهز تقدیم به آینده‌سازان اسلامی می‌گردد.

وی افزود: از شروع دولت سیزدهم و در این دو سال، بیش از ۶۹۰۰ مدرسه در مجموع در سراسر کشور تکمیل، تجهیز و یا به صورت کامل ساخته شده است.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: روزی ۸ مدرسه در دولت سیزدهم ساخته و به معنایی دیگر، کشور به کارگاه مدرسه سازی تبدیل شده است.

صحرایی با اشاره به کمک خیرین مدرسه‌ساز، بیان کرد: خیرین محترم در این مسیر در کنار آموزش و پرورش بوده‌اند و برای ساختن آینده‌ای روشن برای فرزندان ایران اسلامی کمک می‌کنند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: در یک سیاست راهبردی برنامه ریزی شده است تا نیمی از دانش آموزان دوره دوم متوسطه به هنرستان‌ها هدایت شوند.

وی در ادامه ادامه داد: در دولت سیزدهم، هنرستان‌های جوار کارخانجات و صنایع راه اندازی شده تا آموزش در محیط واقعی کار محقق شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مهارت آموزی، گفت: شغل و داشتن مهارت مقدمه بسیاری از ویژگی‌های مطلوب در جوانان است و اگر بدنبال ازدواج جوانان در سن مناسب هستیم، اصلی‌ترین عامل آن تامین شغل جوان است.

وی در این آئین گفت: سرمایه گذاری در هنرستان سازی قطعا بیشترین تاثیر در ساختن آینده جوانان کشور را خواهد داشت.

فرهنگیان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش آموزان قمی پیشتازند

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در آیین افتتاح هنرستان امام رضا (ع) در منطقه ۱۵ خرداد اظهار داشت: یادواره یک هزار شهید فرهنگی و دانش آموز استان مورد توجه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: فرهنگیان استان قم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و سیره شش هزار و ۹۰ شهید استان پیشتاز هستند.

وی با تبریک افتتاح هنرستان مزین به نام مبارک امام رضا (ع) گفت: این هنرستان به عنوان بزرگ‌ترین هنرستان سال جاری از اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری به قم احداث گردیده است.

رحیمی همچنین به حضور در صحنه خیرین مدرسه ساز استان توجه داد و عنوان کرد: ان شاء الله با کمک این عزیزان و از جمله دکتر نصیرزاده، احداث چند مدرسه و هنرستان و همچنین یک اردوگاه دانش آموزی هفت هزار متری در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) قم، حد فاصل حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران در دستور کار است.

وی ابراز امیدواری کرد دانش آموزان دیگر استان‌ها بتوانند در آینده نزدیک علاوه بر زیارت قم، از امکانات این اردوگاه دانش آموزی نیز بهره ببرند.

هنرستان حضرت امام رضا (ع) در بیش از ۵ هزار متر با ۱۳ کلاس و ۷ سالن و کارگاه از محل اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان قم، ساخته شده است.