معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از ساخت پل‌های جدید عابر پیاده در پایتخت خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، هادی حق بین، در مورد ورود نسل جدیدی از پل‌های عابرپیاده به تهران گفت: اوایل سال جاری پیشنهادی را تقدیم شهردار تهران کردیم تا مشکلی که در مورد پل‌های مکانیزه در بزرگراه‌ها وجود دارد، رفع شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شیب طولی تهران که اختلاف تراز حدود ۸۰۰ متری از بالاترین تا پایین ترین نقطه داریم؛ طبیعتاً در نصب پل‌های عابر مشکلاتی در طراحی و ساخت ایجاد می‌کند، گفت: پیشنهاد دادیم که از نسل جدید پل‌های عابر پیاده استفاده شود که علاوه بر اینکه بتنی هستند، به جای پله از رمپ استفاده شود که علاوه بر زیبایی و معماری پل‌ها، در امر نگهداشت این پل‌ها شرایط متفاوت‌تر و بهتری را خواهیم داشت.

حق بین با بیان اینکه پل‌های عابر پیاده مکانیزه چهره شهر را صنعتی کرده و در بحث نگهداشت مورد آسیب و سرقت قرار می‌گیرند و ما پیشنهاد کلی دادیم تا به جای مکانیزه بودن پل‌ها و یا استفاده از پله، از رمپ استفاد شود، گفت: طراحی برخی از این پل‌ها آغاز شده و پیمانکاران نیز انتخاب شدند منتها اجرای اینگونه پل‌ها  قابل تعمیم به هر مکانی نیست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه پیش از این نیز از پل‌های عابرپیاده دارای رمپ، استفاده می شد؛ اما آن پل‌ها فلزی بودند، افزود: پل‌های جدید عابرین پیاده بتنی بوده و قرار است منقش به طرح‌های معماری ایرانی- اسلامی شوند و از این جهت از بتن در طراحی پل‌ها استفاده می‌شود که در بحث نگهداشت در دراز مدت هزینه‌های مستمر را کاهش می‌دهد.

حق بین در مورد زمان بهره برداری از این پل‌های جدید عابر پیاده، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به نظر می‌رسد که در شش ماهه نخست سال آینده اولین پل نصب شود؛ اما طراحی و نصب این پل‌ها ملاحظاتی دارد که مکان‌یابی و امکان سنجی ها با همکاری سازمان زیباسازی در حال انجام است و به زودی نهایی می‌شود.

وی با اشاره به تفویض اختیار به معاونت فنی و عمرانی برای مدیریت و بهسازی پل‌های مکانیزه عابر پیاده در سطح شهر، گفت: در مورد پل‌های عابر مکانیزه مشکلاتی ایجاد شده که حسب دستور حتما معاونت فنی و عمرانی وارد می‌شود و سعی می‌کنیم که نسبت به بهسازی این پل‌ها اقدام شود.