مشاوره تلفنی کارشناس اورژانس ۱۱۵ بابل، باعث نجات جان یک نوزاد تازه به دنیا آمده در منزل شد.

به گزارش مرور نیوز، رمضانی؛ رئیس اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: طی تماس تلفنی با مرکز اورژانس، وضع حمل خانم باردار در منطقه برف‌گیر جاجن بخش بابلکنار بابل گزارش شد که 25 دقیقه‌ طاقت‌فرسا و تلاش بی‌وقفه کارشناس ارتباطات اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی بابل، منجر به نجات جان مادر و فرزندی به نام عبدالله شد.

رئیس اورژانس 115 دانشگاه علوم‌پزشکی بابل افزود: این اتفاق در مناطق بالادست بخش بابلکنار در منطقه برف‌گیر جاجن افتاد که با وجود بسته بودن مسیر عبور به علت بارش شدید برف امکان انتقال مادر به مرکز درمانی میسر نبود و مادر در منزل فرزند خود را به دنیا آورد.


وی ادامه داد: این ماجرا از آنجایی دلهره‌آور شد که هم جان نوزاد و هم جان مادر در خطر بود، چون هم نوزاد بعد به دنیا آمدن گریه نمی‌کرد و هم جفت از مادر خارج نشده بود که با تلاش خانم مهرآور؛ کارشناس اورژانس 115 بابل اقدامات مشاوره‌ای به پدر خانواده داده شد و جان مادر و فرزند نجات پیدا کرد.

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: پس از انجام مشاوره تلفنی، آمبولانس 115 بابل از پایگاه هلیدشت و هلال احمر به مکان مورد نظر رسیدند و مادر و فرزند را به بیمارستان 17 شهریور مرزیکلا منتقل کردند که پس از انجام مراقبت‌های لازم و برطرف شدن خطر ترخیص شد.