خانه تکانی از رسوم ایرانیان است که هرسال با نزدیک شدن به سال نو و فصل بهار توسط خانواده‌های ایرانی انجام می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، پاک کردن شیشه ‌ها چه برای پنجره‌ها باشد چه برای شیشه‌های روی میز‌ها معمولا یکی از دغدغه هاست که لک روی شیشه نماند و شیشه کامل تمیز شود، ماندن گرد و غبار و پرز روی شیشه‌ها نیز یکی دیگر از دغدغه‌ها هنگام پاک کردن شیشه هاست.

در این مقاله قصد داریم چند روش برای پاک کردن شیشه‌ها به شما آموزش دهیم تا با استفاده از این ترفند‌ها بتوانید به راحتی تمامی شیشه هارا تمیز و پاکیزه کنید.

روش اول:

یکی از بهترین روش‌ها برای پاک کردن شیشه‌ها استفاده از محلول خانگی سرکه و آب میباشد. با مخلوط کردن یک قاشق سرکه با یک لیوان آب میتوانید یک محلول پاک کننده بسیار قوی و مناسب برای تمیز کردن شیشه‌ها تهیه کنید. این مخلوط را داخل یک شیشه اسپری خالی ریخته و با اسپری کردن این محلول روی شیشه، شیشه‌های خود را پاک کنید.

نکته: توجه داشته باشید برای جلوگیری از ماندن پرز روی شیشه‌ها از دستمال نخی و تقریبا کهنه استفاده کنید، چرا که دستمال‌های کهنه پرز کمتری دارند.

روش دوم:

با مخلوط کردن مقداری تاید و آب میتوانید یک محلول پاک کننده قوی برای پاک کردن شیشه‌ها تهیه کنید. برای پاک کردن شیشه‌هایی که دارای لک قدیمی هستند و یا از بهار و زمستان لک باران و برف روی آن‌ها مانده است میتوانید از این محلول به همراه یک دستمال خشن و زبر استفاده کنید تا از شر لکه‌ها خلاص شوید.

روش سوم:

استفاده از روزنامه به همراه پاک کننده‌های موجود در بازار مانند رایت میتواند در پاک کردن شیشه‌ها از لکه‌های سرسخت به شما کمک بسیاری کند. پاک کردن شیشه پنچره‌های منزل عموما به وسیله روزنامه انجام میشود چرا که هم بسیار در دسترس است و هم لکه‌های سرسخت و چسبیده را به خوبی پاک میکند.

روش چهام:

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای پاک کردن شیشه‌ها این روش است، شما میتوانید با استفاده از یک قاشق غذاخوری مایع صابون و مخلوط کردن آن با دو لیوان آب یک محلول پاک کننده بسیار مناسب برای شیشه‌های خود تهیه کنید. از این محلول میتوانید برای پاک کردن شیشه‌های پنجره و حتی میز‌های منزل خود استفاده کنید.

ابتدا با یک دستمال این محلول را روی شیشه بمالید و با یک دستمال خشک روی آن را پاک کنید و از براقی شیشه‌های خود لذت ببرید.

روش پنجم:

استفاده از الکل و آمونیاک برای پاک کردن شیشه‌ها که دارای لکه‌های بسیار سخت و تقریبا غیرقابل پاک شدن توصیه میشود. کافیست یک قاشق آمونیاک را با دو قاشق الکل و یک لیوان آب مخلوط کنید و سپس محلول به دست آمده را به وسیله اسپری روی لکه‌های اسپری کنید و چند دقیقه منتظربمانید و به وسیله یک پارچه تمیز شیشه را پاک کنید.

روش ششم:

شاید برای شما جالب باشد که بدانید عصاره لیمو نیز یکی از قویترین محلول‌ها برای پاک کردن شیشه‌ها میباشد. برای تهیه محلول پاک کننده با عصاره لیمو باید ابتدا آب دو لیمو را بگیرید و با یک لیوان سرکه سفید مخلوط کنید. محلول به دست آمده را با دو لیوان آب مخلوط کرده و برای پاک کردن شیشه‌ها استفاده کنید.

جمع بندی پایانی

در این مقاله به بررسی ۶ روش برای پاک کردن شیشه‌ها پرداختیم. به علاوه این روش‌ها میتوانید از انواع شیشه پاک کن‌های صنعتی موجود در بازار نیز استفاده کنید.