سردار رادان گفت: قرار است سارقانی که تا ۴ فقره محکومیت دارند را در طرح پابند الکترونیکی به کار بگیریم.

به گزارشش مرور نیوز، طرح هوشمند کنترل مجرمین سابقه دار با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور و سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا و سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ آغاز شد.

پابند الکترونیک برای مجرمان دارای ۳ بار سابقه در ۱۰ ساله گذشته استفاده می‌شود.

سردار احمدرضا رادان فرماندهی کل انتظامی کشور اظهار کرد: موضوع سرقت از موضوعاتی است که دغدغه همه مردم و پلیس است، طرح‌های مختلفی در مبارزه با موضوع سرقت تا کنون اجرا و انجام شده است که در زمان خود قطعاً مناسب و خوب بوده است.

او بیان کرد: چندین هزار سارق حرفه‌ای داریم که حبس خود را گذرانده‌اند، اما دست از سرقت برنداشته‌اند؛ پس در نتیجه باید آن‌ها را کنترل کرد.

رادان گفت: از مهم‌ترین اتفاق‌ها راه‌اندازی قرارگاه سرقت بود و تحولات خوبی از جمله راه‌اندازی گشت‌های آگاهی در کشور را شاهد شدیم.

او ادامه داد: درگیری با سارقین زیاد شد و در برخی مواقع سارقین مجبور به خودزنی برای فرار از دست ماموران می‌کردند.

فرمانده کل انتظامی ادامه داد: افزایش ۱۹ درصدی سرقت را که شاهد بودیم توانستیم به صفر برسانیم و ۳ درصد هم کاهش داده‌ایم؛ یعنی ۲۲ درصد کاهش سرقت را شاهد بودیم، ولی این کافی نیست.  

رادان تصریح کرد: پلیس طرحی را به قوه قضائیه پیشنهاد داد مبنی بر اینکه بتوانند سارقین پُرسابقه را کنترل کنند، که خوشبختانه این طرح با موافقت رئیس قوه قضائیه مواجه شد.

فرمانده کل انتظامی گفت: قرار است تا سارقانی که تا ۴ فقره محکومیت دارند را در این طرح به کار بگیریم، این پابند‌های الکترونیک توسط متخصصین ایرانی تولید شده است و مورد آزمایش قرار گرفته و از امروز ۲۱ اسفند در غرب استان تهران، البرز و تهران اجرا می‌شود.

او گفت: در مرحله اول ۱۰۰۰ سارق پابند می‌گیرند و تا پایان سال، ۱۱۰۰ سارق با پابند کنترل می‌شوند و بعد از آن باید به ۵ هزار پایش (یعنی ۵ هزار سارق) در این ۳ استان برسیم.

رادان تاکید کرد: باید پایش به صورت دقیق انجام شود، چراکه وظیفه کلانتری و آگاهی کاملاً معلوم شده است و باور داریم با انجام این کار شاهد این هستیم که در جغرافیای این ۳ منطقه حجم سرقت کاهش داشته باشد و کشفیات افزایش داشته باشد.