مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام با بیان اینکه سه کشور ترکیه، عراق و امارات از پرترددترین مسیر پرواز‌های خارجی از ایران هستند، گفت: «برخلاف تصورها، تجربه سال گذشته نشان داد که بیش از ۳۰ درصد مسافران پرواز‌های خارجی روزه می‌گیرند و همین موضوع ما را بر آن داشت که وعده افطاری بین مسافران توزیع کنیم.»

به گزارش مرور نیوز، سعید چلندری درباره تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های فرودگاه امام (ره) برای پرواز‌های نوروزی اظهار داشت: «فرودگاه امام (ره) آماده برقراری ۵ هزار پرواز نوروزی است و فرودگاه برای استقبال از مسافران نوروزی و پذیرش آن‌ها کاملاً آمادگی دارد.»

وی ادامه داد: با توجه تجربه سال گذشته نسبت به همزمانی بودن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز بسته‌های فرهنگی مختلف برای توزیع بین مسافران آماده کرده‌ایم و همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده روزانه ۲۵۰۰ بسته وعده افطاری رایگان در ترمینال‌های فرودگاه توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه امام خمینی تاکید کرد: عده‌ای گمان می‌کنند مسافران پرواز‌های خارجی روزه نمی‌گیرند و نیازی به توزیع بسته‌های افطاری نیست، اما برخلاف تصورها، تجربه سال گذشته نشان داد که بدون اغراق بیش از ۳۰ درصد مسافران پرواز‌های خارجی روزه می‌گیرند و همین موضوع ما را بر آن داشت که با همکاری شرکت‌های هواپیمایی وعده افطاری بین مسافران توزیع کنیم.

چلندری گفت: البته نیت ما از توزیع بسته‌های افطاری بین مسافران این است که معتقدیم میل کردن وعده افطاری ثواب دارد. نگاه ما بر این است که این بسته‌های افطاری هم به دست کارگران فرودگاه، هم رانندگان تاکسی‌های فرودگاهی و مسافران حتی آن‌هایی که روزه نیستند و هم به دست خانم‌هایی که شاید از نظر حجاب مورد انتقاد قرار می‌گیرند، می‌رسد و میل کردن افطاری هم ثواب دارد. این سفره افطاری در ۳۰ شب در فرودگاه امام برای تمام مسافران چه روحانیون معمم و چه مسافرانی که روزه نیستند، برپا خواهد شد.

وی افزود: همان وعده افطاری که به پرسنل فرودگاه امام ارایه می‌شود، در اختیار مسافران هم قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه امام خمینی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم که ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ پرواز نوروزی از فرودگاه امام انجام خواهد شد، گفت: آماده انجام ۵۰۰۰ نشست و برخاست پرواز در/ از فرودگاه امام در ایام نوروز هستیم. در نوروز ۱۴۰۲ فرودگاه امام آماده انجام ۴۰۰۰ پرواز بود که بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ پرواز انجام شد.

چلندری با اشاره به ۳ مقصد اول مسافران ایرانی در ایام نوروز ادامه داد: طبق معمول سه کشور ترکیه، عراق و امارات از پرترددترین پرواز‌های خارجی ایران هستند.

وی افزود: همچنین از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه میزان پرواز‌ها و جابه جایی مسافران از فرودگاه امام نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است.