رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در بحث حوادث نوروزی، ۴۹ درصد تصادفات به موتورسواران اختصاص دارد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ رابعه جوانبخت، صبح دوشنبه در برنامه‌ای در خصوص آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۲ گفت: در بحث تصادفات نوروز ۱۴۰۲ از حیث نوع کاربری وقتی تقسیم بندی انجام شد رتبه اول آن با ۴۹ درصد به موتورسیکلت سواران اختصاص پیدا می‌کند و بعد از آن به عابرین پیاده با ۴۱ درصد و خودروها با ۱۰ درصد می‌رسد.

وی بیان داشت: بحث و ترددهای ناایمن و حادثه ساز موتورسیکلت سواران در همه ایام سال می‌تواند خطرناک و حادثه آفرین باشد و تصادفات دل‌خراشی را رقم بزند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: از جهت معابر هم باید بگوییم متأسفانه ۵۴ درصد از تصادفاتی که در نوروز ۱۴۰۲ در شهر تهران اتفاق افتاده در معابر بزرگراهی بوده است.

سرهنگ جوانبخت افزود: در نوروز ما معمولاً در شهر تهران بحث خلوتی معابر و به طبع آن افزایش سرعت‌ها را داریم این آمار گویای این است که رانندگان می‌بایست هنگامی که در بزرگراه تردد می‌کنند باید با حواس جمع تری رانندگی نمایند و با سرعت مطمئنه تردد نمایند.

وی گفت: در بحث زمان وقوع تصادفات نیز در نوروز ۱۴۰۲ در شهر تهران بین ساعت ۲۰ تا ۲۴ و ۲۴ تا ۴ صبح که هر دو با یک فراوانی یکسان ۲۳ درصدی به وقوع پیوسته است سهم عمده تصادفات فوتی ما در تاریکی هوا بوده است و بعد از آن از ساعت ۱۶ تا ۲۰ یک عدد ۲۱ درصدی را شاهد هستیم که در واقع در این ساعات نیز فراوانی ترددها را داریم.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: نکته قابل تأمل این است که ۵۴ درصد تصادف فوتی است که در تاریک هوا روی داده است چرا که نقش تیرگی لباس عابرین پیاده بسیار مهم می‌باشد و رانندگان هم باید در شب‌ها و تاریکی هوا می‌بایست بیشتر به جلو و عابرین پیاده توجه و دقت داشته باشند تا حادثه‌ای روی ندهد.

وی افزود: ۵۱ درصد از علت تامه تصادفات نیز به عدم توجه به جلو باز می‌گردد که وقتی در ان دقیق‌تر شدیم بخش بسیاری از آن به استفاده از تلفن همراه و خستگی و خواب آلودگی‌ها در نوروز ۱۴۰۲ باز می‌گشت.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: از راکبین موتورسیکلت خواست در همه شرایط و زمان‌ها مخصوصاً در این ایام نوروز پیش روی با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باعث ایجاد تصادفات و خطر برای خود و دیگران نشوند و کلاه ایمنی را هرگز فراموش نکنند.