سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای استان‌های ساحلی در شمال و جنوب از بارش باران، برف و وزش باد شدید موقتی طی امروز تا پنجشنبه در برخی مناطق کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس تحلیل نقشه‌‌های همدیدی و‌ آینده نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شرق خوزستان، شمال و شرق فارس، برخی مناطق کرمان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی،‌ ارتفاعات استان‌های البرز مرکزی و شرقی رگبار باران،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق گردوخاک، در ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه در شمال استان‌های هرمزگان، فارس، خراسان رضوی،‌ ارتفاعات کرمان، جنوب اصفهان، برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

چهارشنبه در نیمه غربی استان‌های اصفهان،‌ کرمان،‌ شرق لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس،‌هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات مازندران، پنجشنبه در نیمه شمالی کرمان،‌ جنوب یزد،‌ گلستان، خراسان شمالی و جنوب سیستان و بلوچستان بارش پیش‌بینی می‌شود.

روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان،‌ همدان،‌ مرکزی، قم و برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور در ساعاتی از روز وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی شده است.

دریای خزر امروز شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: عصر یک‌شنبه 1403/01/12

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه ای بیش از 26 نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا بین 1 تا 1.5 متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل

منطقه اثر:

یکشنبه 1403/01/12: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای مازندران و گلستان، در دریای خزر

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به تورهای صیادی، آسیب به شناورهای سبک و اختلال در فعالیت های ساحلی و فراساحل

توصیه: منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناورهای سبک، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: بعدازظهر دوشنبه 1403/01/13

زمان پایان: بعدازظهر سه‌شنبه 1403/01/14

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا 26 نات(باد جنوب غربی) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بین 1.5 تا 2 متر با تاکید بر مناطق ساحلی و جزایر

منطقه اثر:

دوشنبه 1403/01/13 و سه‌شنبه 1403/01/14: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در نواحی شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی، خطر غرق شدن شناگرها و پاره شدن تورهای صیادی و ، احتمال اختلال در فعالیت های شیلاتی و فعالیت‌های سکوهای نفتی.

توصیه: منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، منع ترددهای شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی.