جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به موج سوم سفر به مشهد مقدس از ورود بیش از ۹ میلیون و ۲۸۱ هزار نفر زائر به استان و مشهد خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد اظهارداشت: از 15 اسفند 1402 لغایت 11 فروردین ماه جاری مجموعا 9 میلیون و 281 هزار و 890 نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بیشتر آمار ورود مسافر به تعداد 7 میلیون و 845 هزار و 455 نفر با وسایل حمل و نقل شخصی به استان و مشهد سفر کرده‎‌اند.


گنابادی‌نژاد ادامه داد: هم‎چنین تعداد 675 هزار و 456 نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای، 487 هزار و 620 نفر از طریق راه‌آهن، 273 هزار و 359 نفر از طریق فرودگاه در این ایام به استان و مشهد الرضا (ع) مشرف شده‌اند.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی یادآور شد: با توجه به این که برخی از زائران برای حضور در مراسم شب‌های قدر حرم مطهر رضوی به مشهد می‌آیند، موج سوم سفر به استان خراسان رضوی و مشهد آغاز شده است.

گنابادی‌نژاد با بیان این که در استان خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است، گفت: میانگین ضریب اشغال واحدهای اقامتی افزایش یافته و طی شبانه روز گذشته در واحدهای اقامتی رسمی مشهد 60 درصد، واحدهای موقت 60 درصد، واحدهای اضطراری 43 درصد بوده است.


وی گفت: میانگین ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی در استان 62 درصد و میانگین ضریب اشغال واحدهای موقت 60 درصد و اضطراری 43 درصد بوده است که براساس این آمار هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر در مراکز اقامتی رسمی، موقت و اضطراری استان و مشهد وجود دارد.