همزمان با روز طبیعت، بوستان‌های تهران تا بعد از افطار میزان شهروندان تهرانی خواهند بود و افطاری ساده در برخی از بوستان‌های تهران توزیع می شود.

به گزارش مرور نیوز، همزمان با روز سیزدهم فروردین‌ ماه ( روز طبیعت) تمام بوستان های محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در تهران تا بعداز افطار میزان شهروندان تهرانی خواهند بود. بیش از 2 هزار بوستان پایتخت با اقدامات مناسب آماده پذیرایی شهروندان در 13 فروردین (روز طبیعت) است.

حسین نظری؛ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری تهران در روز طبیعت گفت: به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان در روز طبیعت از بوستان‌های ملت، یاس‌ فاطمی شمالی و جنوبی، بوستان جنگلی شیان و لویزان، پارک جنگلی چیتگر غربی و شرقی بازدید کردیم تا بررسی کنیم امکانات تفریحی برای شهروندان فراهم باشد.

وی با اشاره به اینکه از شهروندان درخواست می‌کنیم همزمان با استفاده از طبیعت و فضای سبز در روز طبیعت، حرمت ماه مبارک رمضان و ایام شهادت حضرت علی(ع) را حفظ کنند، ادامه داد: خواهشمندیم شهروندان توصیه‌های ایمنی را در پارک ها و فضای سبز جدی بگیرند و همراهی کنند تا خدمت رسانی بهتری به شهروندان داشته باشیم. 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: تمام کارگران و نیروهای خدمات شهری و فضای سبز به صورت 24 ساعته در بوستان‌ها مستقر و آماده خدمت‌رسانی به منظور نظافت و پاکسازی هستند.

 

حضور عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران در 4 بوستان جهت رفاه حال شهروندان

سرهنگ هادی موسوی؛ فرمانده یگان حفاظت با بیان اینکه عوامل این یگان همزمان با روز طبیعت در 4 بوستان ولایت، لاله، پلیس و پارک جنگلی سرخه حصار مستقر شدند، گفت: برقراری امنیت جهت رفاه حال شهروندان و جلوگیری از هرگونه هنجار شکنی اخلاقی از جمله مهم‌ترین اهداف حضور عوامل یگان حفاظت در این پارک‌ها است.

وی افزود: حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از هرگونه آسیب به منابع طبیعی که از سرمایه‌های اصلی شهر به شمار می‌روند در کنار حفظ اموال عمومی شهروندان جزو دیگر ماموریت‌های عوامل یگان به شمار می‌رود.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه عوامل یگان حفاظت از ساعت 7 صبح در ایستگاه‌های تعیین شده مستقر شدند، گفت: با توجه به ایام ماه مبارک رمضان پیش بینی‌ها بر این اساس است که استقبال مردم در ساعات پایانی روز از بوستان‌ها بیشتر شود و بر همین اساس پرسنل یگان حفاظت تا ساعات پایانی در محل خدمت خود مستقر خواهند بود.

 

توزیع افطاری در بوستان‌ها

داوود گودرزی؛ شهردار منطقه 5 به تشریح برنامه‌ها و اقدامات مدیریت شهری در روز طبیعت پرداخت و گفت: خادمین مدیریت شهری منطقه با همه توان خود در تلاش خواهند بود تا یک روز خوب و سرشار از آرامش را در آخرین روز تعطیلات سال نو برای شهروندان فراهم کنند.

وی ادامه داد: منطقه 5 با داشتن بیش از 250 بوستان از مناطق بزرگ شهر تهران در داشتن فضای سبز مناسب تفریحی برای شهروندان محسوب می‌شود لذا با توجه به روز طبیعت و تقارن آن با ایام ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام، تدابیر لازم برای این ایام با هدف آرامش و رفاه حداکثری ایشان درنظر گرفته شده است.

شهردار منطقه 5 تأکید کرد: بیش از 1200 نفر از همکاران شهرداری در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در خدمت‌رسانی در روز طبیعت به شهروندان فعالیت خواهند کرد.

گودرزی آماده‌سازی مبلمان شهری و پارک‌ها، بهسازی فضای بازی کودکان، گل‌کاری و ایجاد فضاهای زیبا برای عکاسی، استقرار آموزشگران بازیافت، پسماند و محیط زیست ، فضا سازی و سیاهه زدن و نصب پرچم‌ها و ریسه‌های مشکی در بوستان‌های منطقه در کنار فضاسازی شبکه معابر و بزرگراهی منطقه را از دیگر اقدامات شهرداری دانست و گفت: ایمن سازی بوستان‌ها ، کنترل و نظارت مستمر بر موضوعات فضای سبز ، ایمنی و خدمات شهری ، نصب علایم ایمنی در بوستان کوهسار و بازگشایی معابر مسدود کوهسار  واقع  در پارک کوهسار برخی از این اقدامات است.

وی ادامه داد: برپایی موکب‌های فرهنگی، توزیع افطاری ساده، برگزاری تعزیه خوانی و مسابقات فرهنگی و اجرای مراسم عزاداری در گرامیداشت مشی علوی، برپایی نماز جماعت در بوستان‌ها و ده‌ها فعالیت فرهنگی دیگر ، با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ، بسیج ناحیه قدس و سرای محلات در بخش فرهنگی مدنظر است.

براساس این گزارش بوستان‌های کوهسار ، جوانمردان ، شرق آزادی ، نیما یوشیج ، ساحل ، نرگس ، میعاد ، انارستان ، کاج ، الهام ، شاهد و پرنیان به دلیل فرامنطقه‌ای و بزرگ بودن آمادگی بهتری برای پذیرش شهروندان دارند.

همچنین با توجه به روز طبیعت و حضور شهروندان در بوستان کوهسار در این روز، جهت ایمن سازی و بهبود حرکت خودرو ها، نسبت به یکطرفه کردن معابر اصلی بوستان کوهسار اقدام شد.

 

آمادگی بوستان های منطقه 12 برای میزبانی از شهروندان در روز طبیعت

وحیدرضا انارکی محمدی؛ شهردار منطقه 12 با اشاره  به تقارن روز طبیعت با بهار قرآن و شهادت حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام گفت: علاوه بر اقدامات متداول هر ساله؛ برنامه‌های معنوی با محتوای سرگرمی و آموزشی و برگزاری نماز جماعت در بوستان شهر توسط  معاونت  اجتماعی و فرهنگی برای شهروندان تدارک دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه به منظور تامین رفاه و امنیت شهروندان، هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور، نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس و آتش‌نشانی انجام شده است، گفت: مسئولیت کنترل تردد خودروها و یکطرفه کردن مسیرها، کنترل امنیت و حفاظت از اموال، کنترل آتش‌سوزی‌های احتمالی و رفع حوادث احتمالی و درمان آسیب دیدگان به عهده شهرداری و راهنمایی و رانندگی، یگان حفاظت، سازمان آتش نشانی، اورژانس و هلال احمر است.

انارکی محمدی خاطرنشان کرد: در این روز در بوستان‌های شهر و زندگی کیسه زباله جمع‌آوری و تفکیک زباله به همراه بروشورهای آموزشی نیز توسط پرسنل اداره بازیافت شهرداری منطقه 12 توزیع خواهد شد که شهروندان می‌توانند با جمع آوری زباله در حفظ محیط زیست این بوستان‌ها مشارکت کنند.

وی گفت: به منظور ارایه خدمات به شهروندان و تامین رفاه آنها، رنگ آمیزی المان‌های پارک‌ها، شستشوی سرویس های بهداشتی، اور هال آب نماها، لایروبی و آب اندازی مجدد دریاچه‌های مصنوعی بوستان شهر و زندگی، استقرار دو سرویس بهداشتی پرتابل در بوستان شهر و استقرار تانکر آب شرب  از جمله تمهیدات اجرایی  معاونت خدمات شهری ومحیط زیست منطقه در بوستان‌ها برای روز طبیعت است.

شهردار منطقه 12 همچنین از آمادگی  اماکن تفریحی و تفرجی مانند آکواریوم، شهربازی ،زمین بازی کودکان و قایقرانی در دریاچه‌های مصنوعی بوستان‌های شهر و زندگی نیز خبر داد.