اعضای شورای شهر تهران نظرات خود را درخصوص لایحه اصلاح مفاد برخی تبصره‌ها و ردیف‌های اعتباری بودجه مصوب سال 95 اعلام کردند.

به گزارش مرور نیوز، صبح امروز در سیصدوبیست‌ویکمین جلسه علنی شورای شهر تهران بررسی لایحه اصلاح مفاد برخی از تبصره‌ها و ردیف‌های اعتباری بودجه مصوب سال 95 شهرداری تهران که یک فوریت این لایحه در جلسات قبل تصویب رسیده بود، روی میز بررسی قرار گرفت و اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش کمیسیون برنامه و بودجه، نظرات خود را بیان کردند، به گونه‌ای که محسن سرخو با انتقاد از هزینه 2000 میلیاردتومانی هوشمندسازی شهر گفت: در این اصلاحیه 2000 میلیارد تومان برای هوشمندسازی شهر در نظر گرفته شده و این در حالی است که این مبلغ، هزینه ساخت یک خط مترو است.

وی با بیان اینکه باید برای صرف این هزینه زیاد اولویت‌گذاری شود، گفت: باید بررسی کنیم که ساخت مترو اولویت دارد یا هوشمندسازی شهر و یا قطارهای مترو در اولویت هستند؟

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه حتما باید هوشمندسازی از طریق مناقصه عمومی انجام شود، افزود: متاسفانه حرف و حدیث‌هایی وجود دارد که هوشمندسای قطارها و شبکه حمل و نقل و معابر توسط یک شرکت انجام می‌شود و نگران هستیم که قراردادهای جدید نیز با همان شرکت خاص منعقد شود و باید حتما از طریق مناقصه عمومی این واگذاری صورت گیرد.

در ادامه علیرضا دبیر، در پاسخ به انتقادات مطرح شده اعضاء درخصوص چرایی هوشمندسازی خطوط مترو، گفت: خطوط مترو یکپارچه نیستند و برای یکپارچه‌سازی آنها نیز حتما باید هوشمندسازی صورت گیرد.

وی با اشاره به حادثه قطار راه‌آهن در سمنان گفت: حادثه راه‌آهن سمنان به علت عدم هوشمندسازی رخ داد و خدایی نکرده نباید اتفاق مشابهی در مترو تهران رخ دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه لازم است ترافیک شهر و تقاطع‌ها، هوشمندانه کنترل شوند، گفت: یکی دیگر از مواردی که در این لایحه مدنظر قرار گرفته است، راه‌اندازی وای‌فای شهر است که یکی از پایه‌های هوشمندسازی است.

به گزارش ایسنا، پس از پایان سخنان علیرضا دبیر، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران با نام بردن تعدادی از اسامی اعضاء، آنها را به سکوت دعوت کرد و گفت: اکثر اعضای شورای شهر تهران به این مساله گوش ندادند و مطمئن هستیم که حالا موارد ابهامی را سوال می‌پرسند و بهتر است به جای گردهمایی چند نفره، به موارد گوش دهید.

رئیس شورای شهر تهران همچنین خطاب به یکی از معاونان شهردار تهران که پشت به هیات رییسه مشغول گفت‌وگو با اعضا بود، گفت: دقت کنید جلسه شورای شهر از این سمت است، که دقایقی پس از این تذکر، معاون مذکور شهردار تهران جلسه را ترک کرد.

همچنین مهدی چمران در توضیح این لایحه افزود: باید اولویت‌ها مدنظر قرار گیرد که آیا پرداخت بدهی مهم‌تر است یا ایجاد چتر وای فای در تهران مهم است؟