به منظور تاسیس شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در دانشگاه صنعتی شریف، تفاهم‌نامه‌ای میان این دانشگاه و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری (RICeST) امضا شد.

به گزارش مرور نیوز، از این پس دو طرف این تفاهم نامه به تبادل انتشارات علمی خود از قبیل کتاب، مجله، گزارش‌های فنی و پژوهشی، پایان نامه‌ها و غیره، به منظور حصول اهداف پژوهشی و آموزشی، خواهند پرداخت.

بر اساس این گزارش، دانشگاه صنعتی شریف موظف شده ضمن ایجاد امکانات مناسب جهت استقرار شاخه مرکز منطقه‌ای، شرایط را جهت ارایه خدمات اطلاع رسانی علمی فراهم آورد.

همچنین، امکانی فراهم خواهد آمد تا اطلاعات کتابشناختی منابع علمی مانند مجلات، کنفرانس‌ها، خبرنامه‌ها، چکیده طرح‌های تحقیقاتی و پایان نامه‌هایی که در دانشگاه صنعتی شریف تولید و منتشر شده است جهت درج در پایگاههای اطلاعاتی مرکز منطقه ای ارسال شود.

بر اساس این تفاهم نامه، دانشگاه صنعتی شریف به بیش از چهار میلیون مدرک علمی پایگاه اطلاعاتی مقالات فارسی، عربی و انگلیسی "RICeS" که شامل کتاب‌ها، نشریات و مقالات الکترونیکی است بصورت IP Base دسترسی خواهد داشت.

خاطرنشان می‌شود، کمک به تبیین و تحقق شاخص‌های رتبه بندی دانشگاه و تعیین جایگاه دانشگاه در بین دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی کشور و مقایسه آن با سایر دانشگاه‌های همطراز در کشورهای اسلامی و جهان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه‌ها در دانشگاه برای گروه‌های هدف یکی دیگر از اهداف امضای این تفاهم نامه است.

شایان ذکر است، مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در حال حاضر شاخه‌هایی را در دانشگاه‌های تهران، پیام نور، دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور، گیلان، یاسوج، صنعتی تبریز، همدان، هرمزگان و غیره دایر کرده است.