جانشین فرمانده کل ارتش گفت: 12 بیمارستان ارتش در تهران، یک پایگاه بالگردی در آبیک و تمام پادگان‌های پایتخت برای کمک‌رسانی به ساختمان حادثه دیده پلاسکو آماده‌ باش هستند.

به گزارش مرور نیوز، امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش امروز در بازدید از محل حادثه ساختمان پلاسکو در تهران اظهار داشت: از ابتدای این حادثه ارتش مراتب آمادگی خود را اعلام کرد و از نیروی انسانی، تجهیزات مهندسی و بیمارستان‌های ارتش در تهران اعلام آمادگی برای کمک‌رسانی شد.

وی افزود: بلافاصله پس از حادثه نیروگاه دانشگاه افسری به منطقه اعز ام شدند اما بنا به تشخیص ستاد بحران و با توجه به ازدحام زیاد نیروهای امدادی مقرر شد ارتش به عنوان نیروی پشتیبان حضور داشته باشد و یک دستگاه برش نیز در منطقه باقی ماند.

امیر پوردستان با اشاره به آمادگی ارتش برای کمک به این حادثه خاطرنشان کرد: دژبان مرکز ارتش آمادگی دارد تا در صورت نیاز به نیروهای ناجا کمک کند؛ همچنین ارتش ظرفیت انسانی زیاد و خطرپذیری دارد و می‌تواند با تجهیزات و بالگردهایی که دارد در بحران‌ها کمک کند.

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: نیاز است ستاد بحران تفاهمنامه‌ای را با ارتش داشته باشد تا در صورت بروز چنین حوادثی و با توجه به آمادگی و اثرگذاری ارتش بتوانیم کمک‌رسانی به موقع انجام دهیم.

وی با  اشاره به آمادگی یگان‌های ارتش برای کمک‌رسانی به این حادثه گفت: تمام پادگان‌های تهران و یک پادگان مهندسی بروجرد در حال آماده باش هستند و همچنین یک پادگان در تهران برای حضور لودر و کمپرسی‌های که در صورت لزوم به منطقه  اعزام شوند آمادگی دارد.

امیر پوردستان اضافه کرد: یک پایگاه بالگردی ارتش در آبیک آماده کمک‌رسانی است و همچنین 12 بیمارستانی که ارتش در تهران دارد آماده کمک به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو هستند.

وی در پایان گفت: عمق فاجعه به گونه‌ای است که امدادرسانی بیشتر با حضور نیروهای مختلف امکان‌پذیر نیست.