رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور با اشاره به برگزاری این کنگره اسفندماه در شهر دزفول، بر نقش دانشگاه باستانی جندی‌شاپور در تجمیع تمدن‌های مختلف هندی، یونانی، رومی و ایرانی تأکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، علی‌اکبر ولایتی در نشست خبری برگزاری کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور که در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، از برگزاری این کنگره در اوایل اسفندماه در شهر دزفول خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت دانشگاه باستانی جندی‌شاپور و نقش آن در فرهنگ و تمدن ایران و اسلام، کنگره‌ای اوایل اسفندماه در دزفول برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: جندی‌شاپور یک دانشگاه قدیمی است که به‌خصوص در حوزه علم پزشکی خدمات عظیمی داشته و انتقال‌دهنده علم پزشکی قبل از اسلام به علم پزشکی بعد از اسلام بوده است.

رئیس کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سعه‌صدر مسلمانان به‌صورتی بود که هر مسأله علمی را ولو اینکه از سوی ملت‌های دیگر ابداع شده بود،‌ می‌پذیرفتند و دانشگاه جندی‌شاپور با چنین جامعیتی شکل گرفت.

ولایتی خاطرنشان کرد: دانشگاه جندی‌شاپور در سال 271 میلادی در شهر جندی‌شاپور ساخته شد و اساتید مختلف از کشورهای متعدد جهان به این دانشگاه منتقل شدند و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: با توجه به تشویق اسلام به علم همگانی و تکرار کلمه علم در قرآن به تعداد 80 بار، دانشگاه جندی‌شاپور نقش مهمی در ترویج و گسترش علم همگانی داشت و در تجمیع تمدن‌های مختلف هندی، یونانی، رومی و ایرانی ایفای نقش کرد.