ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری کرمان برای توسعه‌ پایدار شهرستان راور تفاهم‌نامه‌ همکاری امضا می کنند.

به گزارش مرور نیوز، این توافق‌نامه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه‌ اقتصاد مقاومتی و توسعه‌ پایدار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان راور امضا می‌شود.

طراحی و اجرای برنامه‌ توسعه‌ جامع شهرستان محروم راور توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) موضوع این توافق‌نامه اعلام شده و اهداف آن توسعه‌ پایدار با مشارکت همه‌جانبه‌ی مردم، رشد توانمندسازی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه‌ی محلی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، اشتغال‌زایی پایدار، افزایش رضایت و امید به زندگی، افزایش جمعیت و تلاش در جهت مهاجرت معکوس و کمک به ساخت، تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های مورد نیاز شهرستان راور، عنوان شده است.

براساس این تفاهم‌نامه که رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استاندار کرمان، در روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه و در دومین روز از دهه‌ مبارک فجر آن را امضا می‌کنند، مدت زمان اجرای طرح جامع توسعه‌ شهرستان راور، سه سال تعیین شده است.

طبق این تفاهم‌نامه، طرح توسعه‌ شهرستان راور، با تکیه بر اسناد فرادستی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های توسعه‌ ملی، استانی و شهرستانی و با تأکید بر عدالت اجتماعی و تمرکز بر شناخت مزیت‌های شهرستانی و مشارکت جوامع محلی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تهیه خواهد شد.

استانداری کرمان هم متعهد می‌شود اسناد و مطالعات فرادستی و هم‌چنین امکانات مورد نیاز برای طراحی و اجرای طرح را در اختیار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) قرار دهد و مشارکت حداکثری مسوولان و دستگاه‌های استانی و محلی را فراهم کند.

روند مطالعه، طراحی و اجرای طرح توسعه‌ پایدار شهرستان راور، از سوی کارگروهی متشکل از مسوولان استانداری کرمان و بنیاد برکت به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پایش خواهد شد.