معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: یک هزار و 700کیلومتر معبر روستایی در سطح کشور با همکاری مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری ها در سال 94 بهسازی و آسفالت شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سعیدرضا جندقیان افزود: این اقدام با توجه به قیر تخصیص یافته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قانون بودجه سال 1394 برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها و پروژه های مشارکتی با دهیاری ها انجام شده است.

وی توضیح داد: بر اساس بند (ی) تبصره (2) قانون بودجه سال 1394، وزارت نفت موظف شد 20 درصد از 2میلیون تن قیر معادل 24 هزار میلیارد ریال را برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها و انجام پروژه های مشارکتی با دهیاری ها در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دهد.

جندقیان گفت :بر اساس گزارش رسیده ازبنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سهم مصوب، به میزان 2 هزار میلیاردریال معادل 41،6 درصد از سوی شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی کشور، قیر در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت.

وی افزود: با مشارکت یک هزارو 400 میلیاردریالی دهیاری‌ها،13،5میلیون مترمربع معبر روستایی معادل یک هزارو 700 کیلومتر با عرض میانگین 8 متر آسفالت شد.

معاون اموردهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها اظهار داشت:این ظرفیت در سال جاری نیز با توجه به بند (ه) تبصره (1) قانون بودجه برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها و انجام پروژه های مشارکتی با دهیاری ها وجود داشته که با همکاری و تعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری‌ها همانند سال گذشته طرح های بهسازی و آسفالت معابر روستایی از پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است.