معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: آمار کشور نشان می‌دهد تقریبا 98 درصد خانواده‌ها دوست دارند دو فرزند داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی در همایش تبیین سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک در رفسنجان، اظهار کرد: اگر کشورها بتوانند جمعیت را مدیریت کنند یکی از عوامل اقتدار آنها تلقی می‌شود.

وی به نرخ باروری در شهرهای مختلف استان کرمان در سال 1390 اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بیش از 650 هزار زوج در کشورازدواج کردند و در 11 ماه 22 هزار زوج یعنی 3.4 درصد آنها طلاق گرفتند.

اسلامی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین اصول این است که ما باید مردم را توانمند کنیم تا درباره سلامت خود اطلاع داشته باشند و سطح سواد مردم درباره سلامت باروری را بالا بریم.

وی بهترین سن برای باروری را 18 تا 35 سال اعلام کرد و گفت: برای ازدواج نباید تاخیر ایجاد کرد تا توان باروری پایین نیاید. خدمات ما باید به سمت افزایش بارداری‌های ارادی و برنامه‌ریزی شده پیش رود.

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تمایل فرزندآوری خانواده‌ها 2.3 درصد است، تصریح کرد: آمار کشور نشان می‌دهد تقریبا 98 درصد خانواده‌ها دوست دارند دو فرزند داشته باشند. فاصله ایمن بین دو بارداری 3 تا 5 سال است و هر عددی که بالای 5 سال باشد مغایر با سلامت است.

وی عنوان کرد: حدود 20 درصد زوجین در کشور نابارور هستند و به دنبال این هستیم که بارداری های پرخطر را کم کنیم. پیش از آنکه مردم به سمت درمان ناباروری بروند باید به آنها آموزش داد که نابارور نشوند.