مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: 954 مرکز کانون در سراسر کشور وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز،  علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در مراسم بازگشایی مرکز شماره 31 کانون، تعداد مراکز کانون در سراسر کشور را 954 مرکز اعلام کرد و اظهار داشت: مراکز کانون گسترده‌ترین شبکه کتابخانه‌ای کودک و نوجوان در سراسر کشور بوده و در دنیا بی‌نظیر است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تأکید بر اینکه مبنای اصلی حرکت کانون ترویج کتاب و کتابخوانی در بین بچه‌هاست و ماندگاری تربیت را نتیجه عمق بخشی به اندیشه و تفکر کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: با رشد و پرورش فکری بچه‌ها، شخصیت آن‌ها شکل می‌گیرد و علم، ادب، تدین و حکمت مرهون مطالعه است.

وی بالابردن مهارت‌های کودکان و نوجوانان عضو مراکز در کنار عمق‌بخشی به تفکر آنان را مهم عنوان و بیان کرد: افزایش توانایی‌های کودکان در کنار دانایی، را باعث بالارفتن اعتماد به نفس و تربیت آنها می‌شود.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در همین حال راه‌اندازی یک کتابخانه در کانون را یک اتفاق بزرگ در کشور دانست و گفت: چنین حرکت‌هایی در این روزها که سالگرد پیروزی انقلاب است، توجه کردن به یک نوع از تربیت انقلابی است چرا که بچه‌ها در این مراکز با زندگی اجتماعی تربیت می‌شوند و این نوع تربیت شکل ماندگاری دارد.

حاجیان‌زاده این جمع‌گرایی و کار گروهی را به حرکت جمعی مردم ایران در دوران انقلاب اسلامی تشبیه کرد که مردم با همدلی با یکدیگر هم عهد و هم هدف شدند و با ایثار و فداکاری منافع جامعه را بر منافع فرد ترجیح دادند.

وی تصریح کرد: ما نیز در کانون به آنها می‌آموزیم که بالندگی و سازندگی خود را در حرکت‌های جمعی ببینند و این را یک حرکت انقلابی می‌دانیم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآور شد: محتوای فعالیت‌ها و تولیدات کانون باید به سمت تربیت دینی و انقلابی سوق پیدا کند و این برای ما افتخاری است که شیوه‌ها و تکنیک‌های کانون را در جهت آرمان‌های انقلاب هدایت کنیم.

یک کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از تخریب و چندین سال تعطیلی در مکانی دیگر با حضور مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازگشایی شد.

 مرکز شماره 31  کانون سال‌ها در خیابان پیروزی، خیابان نیک‌نام تهران به فعالیت می‌پرداخت و چند سال پیش به دلیل قرار گرفتن در مسیر احداث بزرگراه امام علی(ع) تخریب شده بود.

این در حالی بود که پس از تخریب مرکز سابق و با پیگیری‌های مسئولان کانون در نهایت با همراهی مسئولان استانداری و شهرداری تهران به نتیجه رسید و زمین دیگری با متراژ 170 مترمربع برای احداث دوباره این مرکز از سوی شهرداری تهران اما این‌بار درخیابان پاسدار گمنام تهران به کانون اهدا شد.

مرکز شماره 31 با زیربنای 390 مترمربع در دو طبقه احداث شده و دارای کتابخانه، سالن نمایش و چند کارگاه هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان این منطقه است.

تعداد مراکز کانون استان تهران اکنون به 61 مرکز شامل 23 مرکز در شهرستان‌ها و 38 مرکز در شهر تهران رسیده است.