رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در بودجه سال 96 به میزان 900 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی پیش‌بینی شده و این اعتبار در ردیف اعتبارات بهزیستی قرار گرفته است.

به گزارش مرور نیوز،  انوشیروان محسنی‌بندپی  با بیان اینکه سازمان بهزیستی جزو دستگاه‌های تخصصی‌ در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، اظهار داشت: این امر در حالیست که اکثرا نگاه حمایتی به این سازمان در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی کارکنان بهزیستی در زمینه حقوق و مزایا، گفت: در همین راستا از مجلس نهم درخواست شد مقایسه‌ای بین دریافتی حقوق و مزایای مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری داشته باشند که با بررسی‌های صورت گرفته، بهزیستی در زمینه پرداخت حقوق جزو دستگاه‌های آخر بود؛ این در حالی است که کار در بهزیستی از سختی و حساسیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم پشت نوبتی کمیته امداد و بهزیستی تا پایان برنامه ششم وجود نداشته باشد، یادآور شد: متاسفانه در بودجه برنامه ششم اعتباری برای این امر در نظر گرفته نشده است، اما ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا معلولان پشت نوبت را در نوبت قرار دهیم.

این مسئول با بیان اینکه آمادگی داریم دفتر بهزیستی در شهرستان سلطانیه از نمایندگی به اداره ارتقا یابد، تصریح کرد: مهم‌ترین چالش پیش ‌رو در این حوزه محدودیت‌های سازمان امور استخدامی است که باید اهتمام لازم در زمینه رفع آن وجود داشته باشد، زیرا اعتقاد داریم هر چه نیروها تخصصی‌تر باشند خدمات ارائه شده به جامعه هدف بهتر و جامع‌تر خواهد بود.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه سازمان بهزیستی تملک دارایی ندارد، تصریح کرد: با توجه به مشکلات مطرح شده از سوی مسئولان خرم‌دره مبنی بر نبود اورژانس اجتماعی در شهرستان اگر در شورای برنامه‌ریزی توسعه شهرستان اعتباری برای ساخت این مرکز در نظر گرفته شود سازمان بهزیستی کشور نیز حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که آسیب‌های اجتماعی در آن رو به افزایش است، عنوان کرد: برای مقابله با این آسیب‌ها در سال 96 در هر شهرستان یک پایگاه خدمات اجتماعی شکل می‌گیرد.