شهردار منطقه 12 گفت: از 112 هکتار بازار تهران بیش از 50 درصد آن در بافت فرسوده قرار دارند.

به گزارش مرور نیوز،‌ عابد ملکی در حاشیه بازدید از بازار تهران که با حضور احمد حکیمی‌پور و محمد حقانی اعضای شورای شهر تهران انجام شد اظهار داشت: مقاوم‌ سازی‌ها با همکاری سازمان میراث فرهنگی در حال انجام است.

وی افزود: املاک بازار دارای موضوعات حقوقی است و اختلاف‌هایی بین مالکین و سرقفلی‌داران وجود دارد که باید رفع شود.

ملکی افزود: ایمنی در بازار به سه دسته فرسودگی،‌ حریق و آتش‌نشانی و نوع بهره‌برداری املاک تقسیم‌بندی می‌شود و حجم زیادی بار قابل اشتعال در سطح بازار وجود دارد که باید اقداماتی درخصوص ساماندهی بارها نیز انجام شود.

شهردار منطقه 12 افزود: یکی از نگرانی‌های ما برای اجرای دستورالعمل‌های ایمنی و حفظ جان مردم است.

وی بیان داشت: مجموع بازار تهران 112 هکتار است که دارای 4200 واحد است.

ملکی یادآور شد: 53 هکتار از بافت بازار فرسوده و مابقی نیز بافت ناپایدار است.

وی درباره شیرهای آ‌تش‌نشانی برای اطفای حریق در بازار بیان داشت: تکمیل زیرساخت‌های آتش‌نشانی و تجهیزات لازم در برنامه‌های شهرداری است.

شهردار منطقه 12 بیان داشت: اطلاع‌رسانی و کسب آموزش‌های لازم برای مالکین بازار در اولویت قرار گرفته است و باید در این خصوص نیز اقداماتی صورت گرفته است.

وی درباره فروش مواد شیمیایی در بازار تهران نیز اظهار داشت: مواد شیمیایی در بازار فروش نمی‌رفت بلکه در محدوده ناصر خسرو بوده است که نسبت به ساماندهی آن نیز اقدام شده است.

ملکی یادآور شد: صنوف کیف و کفش نیز در بازار ساماندهی شده است.

شهردار منطقه 12 درمورد پروژه ایمن‌سازی بازار نیز اظهار داشت: اجرای دستورالعمل ایمنی باید به یک مطالبه عمومی و فرهنگ تبدیل شود و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز در این خصوص تذکرات لازم را بدهند.

وی درباره جلسه‌ای که با دادستانی تهران برای ساختمان‌های ناایمن و فرسوده برگزار شد اظهار داشت: جلسه‌ای با حضور دادستانی و شهرداران منطقه 11 و 12 برگزار شد و در این جلسه دستگاه‌های مختلف وظایف نسبت به وظایف خود آگاه شدند و مقرر شد اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

ملکی گفت: حدود 300 ملک در منطقه 12 ناایمن است و تعدادی از ملک‌های مسکونی تبدیل به انبارهای کیف و کفش شده است.