مدیر کل اسناد و امور مترجمین قوه قضائیه از امحای 94 میلیون پرونده در کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، احمد اسدیان دادیار دیوان عالی کشور و مدیر کل اسناد و امور مترجمین قوه قضاییه گفت: در قوه قضاییه حدود 20 میلیون پرونده ضروری داشتیم، از مجموع 133 میلیون پرونده غیر ضروری در این مدت 114 میلیون پالایش شده و 18 میلیون باقی مانده در پرونده صروری 9 میلیون پرونده پالایش شده و 15 میلیون پرونده باقی مانده است.

وی گفت: از حدود 159 میلیون پرونده حدود 88میلیون آنها در رایانه ثبت شده و در رابطه با اسکن پرونده های ضروری طبق آمار شش میلیون آنها اسکن شده و 18 میلیون باقی مانده است.

وی در رابطه با امحای پرونده هاگفت: در رابطه با امحا پرونده های غیر ضروری که توسط سازمان اسناد انجام شده، باید گفت که 94 میلیون پرونده امحا شده است. همچنین در خصوص فرایند انتقال مجموعا بیش از سه میلیون پرونده منتقل شده است.

اسدیان افزود: کل مساحتی که توسط بایگانی ها اشغال شده بود حدود 84 هزار متر مربع بود که بعد از این فرایند 64 هزار متر آن آزاد شده و این فضا در اختیار دادگستری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی در این رابطه وجود دارد، گفت: کمبود امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی متخصص و اموزش دیده از اهم مشکلات ما است. مثلا در تهران که باید غنی ترین استان باشد هم اکنون 10 مجتمع فاقد متصدی بایگانی راکد است در سی ناحیه دادسرا تهران چند ناحیه فاقد بایگانی راکد هستند و در 14 حوزه قصایی استان تهران برخی حوزه ها فاقد بایگانی راکد هستند.

دادیار دیوان عالی اظهار داشت: این مشکلات وجود دارد اما کار به خوبی پیش می رود. برای پیش برد طرح حدود 110 میلیارد تومان بودجه برای تجهیز بایگانی ها نیاز داریم. بحث بعدی جمع آوری اسناد مهم و ملی است که مشغول این کار هستیم.