معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر بخواهیم نسلی عاری از خشونت داشته باشیم می‌توانیم از محیط زیست بهره ببریم،‌ گفت: حقوق شهروندی گام مهمی در توسعه محیط زیست کشور است، اما نباید تبدیل به مطالبات ملت از دولت شود.

به گزارش مرور نیوز، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در همایش محیط زیست و حقوق شهروندی که امروز با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط‌ زیست و الهام امین زاده دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در محل سالن همایش‌های سازمان محیط‌ زیست برگزار شد، گفت: ابلاغ حقوق شهروندی جای خوشحالی دارد اما از سوی دیگر جای تأسف دارد که بعد از گذشت 38 سال از انقلاب تازه حقوق شهروندی را تنظیم کرده‌ایم. انقلابی که بر اساس احقاق حق شکل گرفته است، نباید در آن بعد از 37 سال به فکر حقوق شهروندی بیفتیم که البته بازهم جای شکر دارد که رئیس‌جمهور نسبت به این موضوع حساسیت نشان داد.

وی ادامه داد: عده‌ای متأسفانه در مقابل این منشور مقاومت می‌کنند و نمی‌خواهند آن را منتشر و ترویج کنند و نمی‌خواهند همگان به آن آگاهی پیدا کنند. کسی که در این زمینه مقاومت می‌کند یعنی می‌خواهد از جهل مردم سوء استفاده کند و این جای دقت دارد که چرا بخشی از اقشار جامعه نسبت به انتشار حقوق شهروندی مقاومت می‌کنند.

فیض افزود: اگر ما حقوق را تقسیم کنیم، در رایج‌ترین تقسیم حق‌الله، حق‌الناس و حق‌النفس تقسیم می‌شود که همه اینها به نوعی بر گردن ماست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: ما باید به دانش‌آموزان یاد بدهیم که بر اساس موازین دینی به محیط‌ زیست حساس باشند؛ چراکه اگر بتوانیم در بحث محیط‌ زیست تربیت درستی داشته باشیم، می‌توانیم به راه‌هایی برای کاهش خشونت دست پیدا کنیم و می‌توانیم نسلی با روح لطیف پرورش دهیم. اگر بخواهیم نسلی عاری از خشونت داشته باشیم،‌استفاده از حساسیت‌ها و توسعه محیط‌ زیست بسیار مؤثر است.

وی تصریح کرد: حقوق شهروندی نباید تبدیل به مطالبات ملت از دولت شود و همه آحاد مردم باید برای اجرای آن وارد میدان شوند.