معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: استفاده از ابزار روزآمد در بخش راهنمایی و رانندگی امری ضروری است چرا که ابزارهای سنتی پاسخگو نیست.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسن مومنی در حاشیه سفر به استان مرکزی و حضور در قرارگاه نوروزی امام علی (ع) فرماندهی انتظامی این استان گفت: ماموران پلیس راه و راهور باید با نبستن کمربند ایمنی سرنشینان عقب خودروها برخوردی قاطع و جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: بسیاری از کشته‌شدگان و معلولیت‌های حوادث رانندگی به دلیل نبستن کمربند ایمنی سرنشینان عقب خودورها است و این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: در چند سال گذشته آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در کشور روبه کاهش بوده اما هنوز آمارها بالا است و نیاز است مسئولان و دستگاه‌های متولی بیش از پیش به این موضوع توجه کنند.

سردار مومنی اظهار کرد: همکاری و همراهی مردم و تلاش دستگاه‌های مختلف در کاهش این آمار نقش موثری داشته اما باید تلاش‌ها و همت‌ها بیشتر شود تا به نقطه مطلوب‌تری دست پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: آمار تلفات حوادث رانندگی یکی از دغدغه‌ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که همه باید برای کاهش این مهم و همچنین تحقق خواسته ایشان تلاش ویژه‌ای به کار گیرند.

معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اضافه کرد: هر ساله بر اثر وقوع حوادث رانندگی شمار زیادی از هموطنان دچار معلولیت های مختلف می شوند که باید با توجه کردن به قوانین راهنمایی و رانندگی و فرهنگ‌سازی لازم در این راستا این مهم نیز روز به روز کاهش یابد.

سردار مومنی گفت: موقعیت جغرافیایی استان مرکزی در شاهراه ارتباطی کشور و حجم بالای تردد اهمیت توجه به این استان را افزایش داده است.

وی بیان کرد: سوانح رانندگی به وقوع پیوسته در این استان بیشتر مربوط به واژگونی خودروها به دلیل توجه نکردن به جلو، خستگی و خواب ‌آلودگی است که این مهم باید با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری مردم کاهش یابد.

معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: استفاده از ابزار روزآمد در بخش راهنمایی و رانندگی امری ضروری است چرا که ابزارهای سنتی پاسخگو نیست.

از آغاز طرح نوروزی (26 اسفندماه 95) تاکنون 9 نفر بر اثر وقوع حوادث رانندگی در محورهای ارتباطی این استان جان خود را از دست داده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل 47 درصد کاهش دارد.