مسؤول کمیته بالگردهای تجاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از افزودن دروس طراحی بالگرد به گرایش تحصیلات تکمیلی هوافضا در دانشگاه‎ها خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علی طاهرخانی در این باره گفت: راه‌اندازی و تقویت صفحه کارگروه بالگرد تجاری به عنوان مرجع و خط ارتباطی فعالان حوزه بالگردی کشور یکی از برنامه‌های امسال کمیته بالگردهای تجاری‌سازی ستاد توسعه فناوری صنایع دریانوردی است.

وی افزود: تهیه طرح‌های همکاری مشترک با کشورهای دیگر در حوزه توسعه بالگردهای پیستونی، متوسط و نیمه‌سنگین و تعیین اولویت‌های حمایتی در بخش بالگردی برای شرکت‌ها، صنایع و مراکز پژوهشی داخلی نیز در دستور کار ما قرار دارد.

مسؤول کمیته بالگردهای تجاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی همچنین اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما افزودن دروس طراحی بالگرد به گرایش تحصیلات تکمیلی هوافضا است.

طاهرخانی، تدوین برنامه دستیابی به اهداف کلان بالگردی در سند جامع توسعه هوافضای کشور و تهیه RFP های مورد نیاز در راستای پیشبرد اهداف بالگردی سند جامع توسعه هوافضا نیز را از دیگر برنامه‌های این کمیته نام برد.