رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از بدهی 20هزار میلیاردی شهرداری تهران خبر داد و گفت: زمان پرداخت 13 هزار میلیارد تومان دیون فرا رسیده که باید پرداخت کند.

علیرضا دبیر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مرور نیوز از بدهی 20 هزار میلیاردی شهرداری تهران خبر داد و گفت: شهرداری نزدیک 11 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها و موسسات مالی بدهکار است. همچنین حدود 8 تا 9 هزار میلیارد تومان به اشخاص حقیقی و حقوقی بدهکار است.

به گفته وی، در تبصره بودجه دیدیم که یکی از اولویت‌ها، پرداخت دیون مردم و بانک‌ها است، در واقع کل بدهی به بانک‌ها تا سال 97 ، 11 هزار میلیارد بوده، که از این مبلغ حدود 6 هزار میلیارد به سر رسید خود رسیده، همچنین 7 الی 8 هزار میلیارد نیز مربوط به افراد حقیقی و حقوقی است که باید پرداخت شود.

این در حالی است که قدرت گودرزی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران چندی پیش درباره بدهی‌ها گفت: بنده چندماه گذشته با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره میزان دقیق بدهی‌ها گزارش کامل و مفصلی به نمایندگان دادم که اگر بدهی‌های دولت به مدیریت شهری پرداخت می‌شد، هم اکنون میزان بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران به این میزان نبود، در واقع دولت باید سهم خود را پرداخت می‌کرد تا بسیاری از پروژه‌ها به ثمر برسد اما با عدم پرداخت دولت بازهم شهردار تهران نگذاشته است که پروژه‌ای بر روی زمین بماند.

گودرزی درباره میزان دقیق بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران نیز گفت: در سال94 میزان دقیق بدهی شهرداری به پیمانکاران را مشخص کردیم و رقم زیر 9 هزار میلیارد تومان بود اما امروز که خدمت شما هستیم این رقم به 4 هزار و 300 میلیاردتومان رسیده است که یک سوم این رقم هم با پیگیری های به عمل آمده باید اصلاح شود و قطعا به 3 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.