معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه 79 درصد خانوارهای تحت حمایت این نهاد یک یا دو نفره هستند، اعلام کرد: امسال 30 هزار میلیارد ریال به اعتبارات کمیته امداد افزوده شده است که برای مستمری مددجویان تحت حمایت پرداخت می شود.

به گزارش مرور نیوز، فاطمه رهبر در جمع مددکاران کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه کمیته امداد در عملکردش از برنامه های پیش بینی شده پیش افتاده است، گفت: سیاست های این نهاد در حوزه حمایتی تحت عنوان سیاست های احسان و حمایت از نیازمندان به تصویب هیات امنا رسیده و ابلاغ شده است.
وی افزود: نظام مددکاری نیز در این سیاست ها پیش بینی شده که روح این نظام، مددکاری انقلابی و جسم آن فرایند پذیرش و توانمندسازی مددجویان است.
رهبر با بیان اینکه 4 هزار مددکار این نهاد به مددجویان تحت حمایت خدمات ارائه می کنند، گفت: امسال آموزش مددکاران مورد توجه حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد بوده و حقوق آنان نیز افزایش یافته است.
وی اظهارکرد: شعار امسال حوزه حمایت و سلامت خانواده در سال جدید با رویکرد توانمندسازی پایدار و محرومیت زدایی است.
بر اساس این گزارش، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در سفر خود به استان آذربایجان شرقی با تعدادی از خانواده های تحت حمایت و نیز حادثه دیده های سیل اخیر در شهرستان عجب شیر دیدار و از آنان دلجویی کرد.
در راستای اجرای قانون بودجه سال 1396 کل کشور، میزان مستمری برای خانوارهای یک نفره 16 درصد، خانوارهای دو نفره 27 درصد، سه نفره 35 درصد، چهار نفره 45 درصد و پنج نفره و بالاتر 50 درصد افزایش می یابد.
این افزایش به همراه دریافت قبلی مستمری بگیران و همچنین یارانه ای است که به خانوارهای تحت پوشش تعلق می گیرد.
بنابراین برای خانوار یک نفره حداقل دریافتی از 530 هزار ریال ( 53 هزارتومان) به یک میلیون و 480 هزار ریال( 148 هزار تومان) و برای خانوار پنج نفره از یک میلیون ریال(100هزارتومان) به همراه یارانه به چهار میلیون و 650 هزار ریال(465 هزار تومان) افزایش می یابد.