سرپرست سازمان حج و زیارت، با حکم وزیر ارشاد، به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت منصوب شد.

به گزارش مرور نیوز، حمید محمدی که در دی ماه سال گذشته با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت سرپرست سازمان حج و زیارت منصوب شد و به عنوان جایگزین سعید اوحدی، مسئولیت سازمان را بر عهده گرفت در طول حدود چهار ماه سرپرستی خود در یکی از مهم ترین اقدامات سازمان حج و زیارت، موفق شد در راس هیئت مذاکره کننده حج جمهوری اسلامی ایران، مذاکرات حج با عربستان را با تحقق انتظارات و مطالبات جمهوری اسلامی ایران به سرانجام برساند تا شرایط برای حضور حجاج ایرانی در حج امسال فراهم شود، اخیرا توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت منصوب شد.

به مناسبت این انتصاب، با نگاهی به بیوگرافی و سوابق حمید محمدی، با رئیس جدید سازمان حج و زیارت بیشتر آشنا می شویم.

حمید محمدی، دیپلمات و مدیر فرهنگی کشورمان، متولد سال 1341 در محلات، دانش آموخته علوم سیاسی، علوم ارتباطات اجتماعی و مدیریت، دارای کتب و آثاری در حوزه دیپلماسی عمومی و فرهنگی، گردشگری، علوم ارتباطات اجتماعی و ادبیات دفاع مقدس است.
رئیس جدید سازمان حج و زیارت کیست؟

وی در طول بیش از سه دهه، سوابق و مسئولیت های اجرایی متعددی در حوزه های دیپلماسی عمومی و فرهنگی، گردشگری و حج و زیارت در کارنامه ی خود داشته است.

از جمله مسئولیت های وی در حوزه حج و زیارت در طول سالیان متمادی، می توان به سرپرست سازمان حج و زیارت، جانشین رئیس سازمان حج و زیارت، معاون امور حج و زیارت (معاونت حج، عمره و عتبات سابق) سازمان حج و زیارت، معاون توسعه ی مدیریت و سرمایه انسانی سازمان حج و زیارت، رئیس عملیات حج، رئیس ستاد عمره کشور، مشاور رئیس سازمان حج و زیارت، ریاست مجامع عمومی شرکت های مجری عمره و... اشاره کرد.

همچنین از جمله سوابق وی در حوزه ی دیپلماسی فرهنگی و گردشگری می توان به سوابقی مانند مشاور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کانادا، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یوگسلاوی، قائم مقام معاونت بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رییس مرکز آموزش و توسعه ی همکاری های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی جمهوری اسلامی ایران، مشاور رییس سازمان ایرانگردی و جهانگردی، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در برخی مجامع بین المللی و ... اشاره کرد.

وی عناوینی مانند مدیر دولتی نمونه، رایزن فرهنگی نمونه ی جمهوری اسلامی ایران و... را در کارنامه دارد. محمدی هم چنین از آزادگان و جانبازان دفاع مقدس و نویسنده آثار ادبی برجسته در این حوزه نیز هست.