رئیس سابق سازمان سینمایی گفت: معاهده چندجانبه و بسیار مهم برجام، دروازه تعامل و ارتباط حوزه بین الملل را دوباره به روی فرهنگ، هنر و گردشگری ایران زمین گشود.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌اللّه ایوبی درباره تاثیرات مثبت برجام، اظهار داشت: برخی تلاش می کنند دستاوردهای دولت در عرصه های مختلف را زیر سوال ببرند اما پیشرفت ها واقعا غیرقابل کتمان است؛ دولت یازدهم توانست نفس به شماره افتاده عرصه فرهنگ و هنر را جان تازه ای دهد.
وی تصریح کرد: از این روست که جمهوری اسلامی ایران توانست در این چند سال اخیر، به طور میانگین، هر روز یک جایزه بین المللی را در حوزه های فرهنگی دریافت و ایران را در انظار بیرونی سربلندتر کند.
رئیس سابق سازمان سینمایی افزود: مطمئن هستم که چهار سال آینده، سال های شکوفایی و اعتلای فرهنگ کشور است؛ مجموعه برنامه ریزی و تمام اقداماتی که در این چهار سال صورت پذیرفت یا بذر امور ریشه ای پخش شد و ثمره های آن را باید در چهار سال دوم مشاهده و استفاده کرد.
وی تاکید کرد: دکتر روحانی از همان ابتدا به خوبی دریافت که مهم ترین پرونده مربوط به ملت ایران که باید حل و فصل شود، پرونده هسته ای است و حل آن، موجب تسهیل در انجام بسیاری دیگر از پرونده های مهم کشور می شود.
ایوبی با اشاره به اینکه ما در عرصه فرهنگ و هنر، از بزرگ ترین تولیدکنندگان هستیم و محصولاتمان باید عرضه خارجی شود، افزود: تا چند سال پیش مسیر این امر بسته بود و برجام راه را باز کرد. برداشته شدن تحریم ها و بیرون آمدن ایران از فصل 7 منشور سازمان ملل متحد هم موجب شد تا موج عظیمی از گردشگران خارجی روانه ایرن شوند.
این مدیر فرهنگی تاکید کرد: آمدن گردشگر، یعنی ایجاد شغل، یعنی عرضه شدن محصولات فرهنگی و فروش کالای فرهنگی، فراموش نکنیم که روحانی تنها نامزدی است که برنامه های فرهنگی خود را شفاف و کامل اعلام کرده؛ برنامه هایی عملیانی و کاملا اچرایی، زیرا به تداوم راه کنونی معتقد است.
وی ادامه داد: بسیاری از دغدغه های اهالی هنر در برنامه جامع فرهنگی دولت دوازدهم دیده شده؛ به ویژه بحث افتصاد هنر که نگاه آزادی به عرصه مدیریت هنر دارد و فضا را برای بروز نوآوری ها بازتر می کند.
ایوبی همچنین اظهار داشت: باید بدانیم که جلوی خلاقیت را نه باید گرفت و نه می شود گرفت؛ فرهنگ و هنر عرصه تبلور خلاقیت هاست؛ نگاه دکتر روحانی هم برخلاف رقبایش، بر افزایش بسترهای شکوفایی خلاقیت است.