دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور گفت: به این باور رسیدیم که راه سعادت فقط از مسیر شهادت می‌گذرد و جاده سربلندی، ایستادگی و مقاومت است.

به گزارش مرور نیوز حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور در جمع هیأت فرهنگی لبنان، گفت: عزت و عظمت و منزلت ایران مدیون همت‌ها، مجاهدت‌ها و رشادت‌ها است. به این باور رسیدیم که راه سعادت فقط از مسیر شهادت می‌گذرد و جاده سربلندی، ایستادگی و مقاومت است. 

وی ادامه داد: مفتخریم که میزبان‌تان باشیم از کشوری صاحب نام، لبنان کشوری کهن و برخوردار از هزاران سال تمدن با تاریخی پر فراز و نشیب و تجربه‌ای گرانسنگ و ذی‌قیمت که امروز آنرا به الگوی همزیستی ادیان و فرق و مذاهب تبدیل کرده است. سنی، شیعه، دروزی و علوی در کنار مسیحیان مارونی، ارتدوکس، کاتولیک، آشوری و ارضی و نیز کردهای شمال و البته به همراه میزبانی از جمعیت کثیری از میهمانان فلسطینی به نوعی گویای این تنوع و تعدد است.  

 علامتی تصریح کرد: ایران، کشوری که امروز خاستگاه و الگوی جنبش‌های آزادی‌خواهانه مظلومان در جهان است. برخورداری از 8٠ میلیون جمعیت از اقوام و ادیان و مذاهب و نیز همسایگی با 15 کشور از طریق مرزهای آبی و خشکی، جغرافیای سیاسی و فرهنگی بی نظیری را برای ایران رقم زده است. 

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور بیان داشت: امروز با افتخار در کشور و شهری میزبانتان هستیم که 4 دهه قبل مهد یکی از بزرگترین تحولات تاریخ بشری بود. 

وی ابراز داشت: انقلاب بزرگ اسلامی ایران که محاسبات سیاسی بلوک شرق و غرب را بهم زد، حامیان آنها را شوکه کرد و بارقه امید در جان ملتها مظلوم عالم روشن کرد. 

علامتی یادآورشد: عزت و عظمت و منزلت ایران مدیون آن همت‌ها، مجاهدت‌ها و رشادت‌ها است. به این باور رسیدیم که راه سعادت فقط از مسیر شهادت می‌گذرد و جاده سربلندی، ایستادگی و مقاومت است. 

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور افزود: این نگاه امروز مدلی در تعاملات بین‌المللی است. این تفکر وجه مشترک گفت وگوی میان ملت شده است. این پنجره نگاه به زندگی و عالم برگرفته از سنت نبوی و اهل بیت  است. وعده الهی در حال تحقق است؛ وعده‌ای که مستعفین را وارث زمین می‌داند. 

وی گفت: امروز این تفکر که امام خمینی بعد از قرن‌ها آنرا احیا کرد، در اقصی نقاط جهان منشور نهضت و جنبش‌ها و جمعیتهاست و خود الگویی در حکومت‌داری و زمامداری شد؛ الگویی که می‌گوید با ایستادگی در برابر ظلم و زور و ردّ ذلت به سعادت ابدی می‌رسید. 

 علامتی ادامه داد: دیگر جایی از جهان نیست که این ندا و فریاد را نشنیده باشد. امروز در شرق و جنوب شرق آسیا، شبه قاره هند، آسیای مرکزی، آفریقا و اروپا و آمریکا و ... جریان‌های منبعث از این تفکر در حال رشد و حرکت است. 

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خاطر نشان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که مولود این انقلاب و زاده این تفکر است در طول 4٠ سال گذشته با همان روحیه در مسیر تربیت نسل‌های آرمان‌خواه و انقلابی تلاش کرده است. تجربه 4 دهه حضور در عرصه‌های مختلف تربیتی و حضور در ده هزار مدرسه ایران و برخورداری از شبکه چند ده هزار نفری از اعضا و فارغ‌التحصیلان، جای این تشکل را به عنوان یکی از تشکل‌های تاثیرگذار در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور باز کرده است. 

وی گفت: این تشکل که بعد از امام راحل همواره مورد عنایت مستقیم نائب‌الامام، رهبر معظم انقلاب است، خود برخوردار از منظومه فکری و تربیتی مستقل برای نوجوانان است. تدوین اسناد متعدد تربیتی و نیز تالیف و چاپ کتب و منشورات مختلف در این حوزه به واسطه پشتوانه فکری تربیتی عظیم مستقر در شهر قم و البته راهنمایی و راه‌گشایی نماینده رهبر عالیقدر، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، در کنار آن خیل عظیم اعضا، همه و همه بخشی از ظرفیت‌های این تشکل انقلابی است.