معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت یازدهم با پرداخت یارانه سلامت، لبخند رضایت را بر چهره مردم نشاند و متوسط پرداخت مردم برای بستری را از دو میلیون تومان به 200 هزار تومان کاهش داد.

به گزارش مرور نیوز ، محمد آقاجانی افزود: هدفمندی یارانه ها، در دولت قبل مطرح و به یارانه نقدی برای همه ایرانیان تبدیل شد، با اجرای این طرح نه جمعیت برخوردار از یارانه نقدی هدفمند انتخاب شدند و نه نوع هزینه کرد آن به درستی هدفگیری شد. با پرداخت یارانه نقدی به آحاد مردم، افزایش نقدینگی و تورم به سازه های اقتصادی کشور آسیب جدی زد.
وی گفت: دولت یازدهم، با اولویت قرار دادن مسئله سلامت مردم و با تأکید مقام معظم رهبری در مورد کاستن از رنج بیماران، با انجام کارشناسی دقیق، تلاش کرد برای هدفمندی واقعی بخشی از یارانه ها در قالب یارانه سلامت اقدام کند.
معاون درمان وزیر بهداشت افزود: گروه هدف این طرح، جمعیت با درآمد کم و متوسط که مراجعان به بیمارستان های دولتی کشور بودند، انتخاب شد و این افراد برای هزینه های درمانی خود از یارانه سلامت بهره مند شدند.
آقاجانی گفت: این اقدام تحقق شعار عدالت در سلامت را رقم زد و عزت مردم شریف ایران را در مراکز درمانی به آنان بازگرداند. مردمی که قبل از این در بیمارستان ها برای پرداخت هزینه یا لوازم زندگی خود را می فروختند یا عزت آنان خدشه دار می شد.
به گفته وی، اقدام بی سابقه دولت برای پوشش همگانی بیمه با بیمه شدن 11 میلیون ایرانی به صورت رایگان ضمن حمایت مالی از مردم، متوسط پرداختی برای خدمات بستری را از 2 میلیون تومان برای یک بار بستری به 200 هزار تومان کاهش داد. این یعنی رفع بحرانی جدی از خانوارهای ایرانی.
آقاجانی افزود: طی اجرای این طرح 24 میلیون بیمار بستری در بیمارستانهای دولتی و 44 میلیون بیمار در اورژانس های بیمارستانی از یارانه سلامت برخوردار شدند. مراجعه کنندگان به کلینیک های دولتی به جای 35 هزار تومان حق ویزیت فقط 3500 تومان پرداختند و 125 میلیون بار ویزیت سرپایی تخصصی با پوشش بیمه با نرخ ارزان انجام شد. 
وی گفت: در مورد هزینه دارو به ویژه داروی بیماران صعب العلاج و مبتلا به سرطان نیز با پرداخت سالیانه 1800 میلیارد تومان ما به التفاوت نرخ دارو، پرداخت مردم به صورت چشمگیر کاهش یافت و دسترسی مردم به دارو و لوازم پزشکی 44درصد رشد یافت.
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: دولت یازدهم برای حفظ کرامت مردم در عرصه بهبود کیفیت و نوسازی بیمارستانهای فرسوده دولتی پیشگام شد و همزمان با تأسیس 122 بیمارستان جدید در کشور به ویژه در مناطق محروم، تعداد پزشکان متخصص در این مناطق را از هزار و 400 نفر به پنج هزار و 700 نفر افزایش داد تا دسترسی عادلانه به خدمات سلامت محقق شود.
وی افزود: گام های بلند و اساسی در زمینه تأمین بهداشت مردم برداشته شد. شبکه بهداشت روستایی کشور که فرسوده و ناقص بود نوسازی و تکمیل شد و با افزایش تعداد پزشکان عمومی از چهار هزار و 300 به 6 هزار و 800 نفر، همه مراکز بهداشتی روستایی به ویژه مناطق محروم دارای پزشک شدند.
آقاجانی گفت: راه اندازی دو هزار و 700 واحد بهداشتی جدید، اقدام برای ساخت 6هزار و 200 واحد بهداشتی دیگر و بازسازی و تجهیز 200 هزار واحد بهداشتی زیرساخت های بهداشت کشور را توسعه داد.
وی افزود: 11 میلیون نفر از ساکنان حاشیه شهرها که تا قبل از این دولت از خدمات سلامت مناسب محروم بودند، در دولت یازدهم تحت پوشش خدمات سلامت قرار گرفتند، پرونده بهداشتی برای آنان تشکیل شد و مراقبان سلامت وظیفه حفظ تندرستی آنان را عهده دار شدند.
معاون وزیر بهداشت گفت: این اقدامات تنها بخشی از کارنامه دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت است دولتی که لبخند سلامت را بر چهره ایرانیان نشاند.
وی افزود: نهالی که در ابتدای دولت یازدهم با تلاش خدمتگزاران عرصه سلامت کاشته شد، اکنون درختی بارور است و ثمره آن تحقق خواسته مقام معظم رهبری است که فرمودند،«مردم در زمان بیماری نباید جز رنج بیماری دغدغه دیگری داشته باشند.»
آقاجانی گفت: آنچه اکنون اهمیت بسیار دارد تداوم این طرح برای رسیدن به اهداف به مراتب بلندتر از دستاوردهای کنونی است. تداوم دولت تدبیر و امید- دولتی که سلامت مردم را در اولویت کار خود قرار داد، می تواند این آرزوی ایرانیان را جامه عمل بپوشاند.