معاون حقوقی قوه قضائیه گفت:‌انتخابات نه فقط یک تکلیف بلکه یک حق است و حضور پرشکوه مردم در پای صندوق های رای گیری بیانگر پایگاه مردمی نظام است.

به گزارش مرور نیوز، ذبیح الله خدائیان ادامه داد:‌همانطور که گفتم شرکت درانتخابات برای مردم ایران هم حق است و هم تکلیف؛ زیرا افرادی که امروز به عنوان رئیس جمهوری و اعضا شورای شهر انتخاب می شوند قرار است هدایت کشور و شهرها را بدست گیرند و انتخاب اصلح ترین کاندیداها از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: بنابراین حق ما است که در انتخاب کسانی که سرنوشت کشور را طی چهار سال آینده رقم می زنند شرکت کرده و نقش موثر داشته باشیم .

به گفته خدائیان حضور گسترده و پرشور مردم در پای صندوق های رای را بیانگر این است که مردم ایران همیشه در صحنه حضور داشته و گذر زمان آنان را خسته نکرده است.

معاون حقوقی قوه قضائیه گفت:‌ امروز دشمنان نظام به سرکردگی آمریکا چشمشان به انتخابات ایران است تا ببینند حضور مردم چگونه است و به طور حتم حضور گسترده مردم توطئه دشمنان را خنثی کرده و نشان می دهد مردم همچنان پشتیبان نظام هستند.

وی تصریح کرد:‌رهبر معظم انقلاب تکلیف به حضور اول وقت مردم در پای صندوق ها کرده اند، ‌زیرا بر این باورند که باید در کارخیر شتاب کرد.

خدائیان اضافه کرد:‌ برخی از کاندیداها رای می آورند و برخی رای نخواهند آورد؛ باید به قول هایی که داده اند اعتماد کنیم و به امید خدا به آنها عمل خواهند کرد و کسانی که رای نمی آورند باید به آنان که رای آورده اند برای تحقق قول هایشان کمک کنند.

وی ادامه داد:‌کاندیداها تقریبا نقاط ضعف و قوتشان مشخص شده است و مسایل گفته شده ، بنابراین با پایان انتخابات زمان برای عمل کردن به وعده های داده شده فرا می رسد و منتخبان مردم باید تلاش کنند که به تعهداتی که داده اند به خوبی عمل کنند و در صورتی که امکان عمل کردن به این تعهدات وجود ندارد باید دلایل خود را به مردم توضیح دهند.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در 63 هزار و 500 شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز شد.

در این دوره از انتخابات، یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر برای نخستین بار می توانند در انتخابات شرکت می کنند.

براساس این گزارش علاوه بر رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری از صبح امروز بسیاری از مسئولان کشوری و لشگری پای صندوق های رای حاضر شده و ارا خود را در صندوق های رای انداخته اند.