سعید زهرایی تصریح کرد: افراد می‌توانند برای جلوگیری از تشنگی برگ خشک گیاه نعناع را جوشانده و با مخلوط کردن آن با عسل یک شربت معجزه آسا را برای رفع تشنگی خود تهیه کنند.

به گزارش مرور نیوز، سعید زهرایی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و روزهای گرمی که در پیش خواهیم داشت، یکی از مشکلات روزه داران، تشنگی در بین زمان سحر تا افطار است.

وی افزود: مصرف برخی خوراکی‌ها سبب می‌شود تشنگی روزه داران از میان رفته و یا کمتر شود.

این متخصص طب سنتی با ارائه توصیه‌ای به روزه داران مبنی بر تهیه یک نوشیدنی آسان در خانه تصریح کرد: افراد می‌توانند برای جلوگیری از تشنگی برگ خشک گیاه نعناع را جوشانده و با مخلوط کردن آن با عسل یک شربت معجزه آسا را برای رفع تشنگی خود تهیه کنند.

زهرایی ادامه داد: نوشیدن این شربت از افطار تا زمان سحر سبب رفع تشنگی روزه داران می‌شود.

وی در خصوص توصیه‌های ارائه شده در رابطه با خوردن خاکشیر برای جلوگیری از تشنگی اظهارکرد: خوردن خاکشیر تنها، به رفع کامل تشنگی کمک چندانی نمی‌کند و بهتر است افراد خاکشیر را با عرق کاسنی مخلوط کرده تا تاثیر آن را مشاهده کنند.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه " افراد از خوردن غذاهای سرخ کردنی در ایام ماه مبارک رمضان اجتناب کنند" گفت: مصرف غذاهای سرخ کردنی سبب تشنگی می‌شود و بهتر است افراد در ماه مبارک رمضان مصرف این گونه غذا‌ها را به حد اقل برسانند.