قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:در زمینه ایجاد شغل باید مشاغل کوچک، خانگی و زودبازده را به ‌صورت ویژه در نظر بگیریم و همچنین از بسترهای جدید اشتغال مانند فضای مجازی استفاده کنیم، فضای مجازی ظرفیتی است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

به گزارش مرور نیوز، از بنیادشهید، محسن انصاری روز چهارشنبه در گردهمایی سراسری روسای ادارات اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی «مقاومت، ایثار و پیروزی»، موضوع اشتغال را مساله‌ ای بزرگ، راهبردی و کانونی دانست و افزود: باید به دنبال مهارت افزایی ایثارگران باشیم و هدایت تحصیلی متناسب با زمینه شغلی را در نظر داشته باشیم. 
وی اظهار داشت: استفاده حداکثری از تسهیلات صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و صندوق توسعه ملی و استفاده قانونی از مجوزهای دستگاهی، ملی و منطقه ‌ای نیز از مسائلی است که باید مورد توجه جدی باشد.
انصاری ادامه داد: در زمینه ایجاد شغل باید مشاغل کوچک، خانگی و زودبازده را به ‌صورت ویژه در نظر بگیریم و همچنین از بسترهای جدید اشتغال مانند فضای مجازی استفاده کنیم، فضای مجازی ظرفیتی است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.
قائم ‌مقام بنیاد شهید، تامین اشتغال مولد و پایدار برای ایثارگران را در گرو انجام یک حرکت مجاهدانه و مومنانه دانست و گفت: در حال حاضر چندین میلیون جویای شغل در کشور هستند که باید برای این موضوع بستر و زمینه مناسب فراهم شود.
وی اظهار داشت: اهمیت موضوع اشتغال در حدی است که یکی از مباحث محوری مناظرات و مبارزات انتخاباتی در یک ماه اخیر به آن اختصاص داشت و رهبر معظم انقلاب نیز پیش از انتخابات، اولویت اصلی رئیس جمهوری منتخب را ایجاد شغل عنوان کردند؛ شعار امسال نیز «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» است که تمام این موارد اهمیت بسیار زیاد اشتغال را نشان می‌ دهد.
قائم ‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حضور بیش از 70 درصد مردم در انتخابات اخیر گفت: این موضوع نشانگر پشتیبانی و وفاداری مردم کشور به انقلاب است، در مقابل آن دولت و تمام اجزای نظام وظیفه دارند جواب این اعتماد را به ‌خوبی بدهند که در حال حاضر بهترین پاسخ برای مردم، ایجاد اشتغال است تا سرمایه های اجتماعی نظام حفظ شود و دشمن در توطئه های خود در جدایی مردم از حکومت ناکام بماند.
انصاری ایجاد اشتغال را نیازمند تفکر و روحیه جهادی و مبارزاتی دانست و گفت: امروز مبارزه‌ای در جریان است که جهاد اقتصادی است، زیرا نظام سلطه نیز از همین راه در صدد ضربه زدن به کشورمان است.
وی تاکید کرد: امروز باید تمام مسئولان و مدیران اجرایی درک درست و کاملی از مفهوم و چهار چوب‌ های اقتصاد مقاومتی داشته باشند، زیرا این مسیری است که در صورت اجرای درست می ‌تواند مشکلات حوزه اقتصاد و اشتغال را برطرف کند، اگر در سال‌های نخست پس از انقلاب عرصه نبرد در دفاع مقدس و جنگ سخت بود، امروز نبرد دفاع از انقلاب در عرصه اقتصادی است.
قائم‌ مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، اقتصاد مقاومتی را نگرشی کلان دانست که باید مبنای تصمیم‌گیری‌ها باشد و افزود: یکی از مهمترین مولفه ‌های اقتصاد مقاومتی توانمندسازی نیروی کار در کشور است و برای تحقق این موضوع باید فرهنگ جهادی تقویت شود تا نیروی کار کشور از طریق اشتغال و افزایش مهارت ها توانمند شوند.
انصاری به مساله اشتغال ایثارگران اشاره کرد و گفت: ایثارگران نیز مانند سایر اقشار جامعه با موضوع اشتغال درگیر هستند، اما خوشبختانه میزان نرخ بیکاری در ایثارگران از متوسط نرخ بیکاری جامعه پایین ‌تر است و به همین نسبت ایجاد شغل برای آنها نیز موضوعی حساس است.
وی افزود: در طول سه سال گذشته بیش از 60 هزار شغل برای ایثارگران ایجاد شده است، با این ‌حال به همین میزان نیز به صف ایثارگران جویای شغل افزوده شده است که نشان‌ دهنده لزوم برنامه ‌ریزی جدی‌ تر در این حوزه است.
قائم‌رمقام بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح برخی راهکارها برای بهبود وضعیت اشتغال پرداخت و گفت: همه ما باید خود را در حرکتی مجاهدانه و مومنانه ببینیم و با روحیه جهادی در این مسیر حرکت کنیم؛ همچنین لازم است در پی اشتغال مولد و پایدار باشیم و نگاهمان به سمت تولید باشد. در این مسیر باید اصل توجه همه به سیاست‌های کلی اشتغال که توسط رهبر معظم انقلاب در 13 بند در سال 1390 ابلاغ شده باشد. 
قائم‌ مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: مردم کشور در تمام ادوار انتخابات وفاداری خود را به‌ نظام و انقلاب به ‌صورت کامل ثابت کرده ‌اند و مستحق دریافت هر نوع خدمتی هستند، بر همین اساس در حوزه اشتغال باید با روحیه جهادی وارد شویم تا سرمایه‌ های اجتماعی نظام حفظ شوند.
مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الله امانی مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان توضیحاتی در خصوص حوزه اشتغال ایثارگران پرداختند.
گردهمایی سراسری روسای ادارات اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران به مدت دو روز از امروز چهارشنبه در مجتمع شهید رسول ‌زاده در حال برگزاری است و طی آن کارگاه‌ ها و نشست‌ های تخصصی در حوزه اشتغال ایثارگران برپا می ‌شود.