نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حج، معنویت، اقتدار ملی و همبستگی اسلامی را شعار امسال حج عنوان کرد.

به گزارش مرور نیوز از سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر با تاکید بر اینکه شعار امسال حج پس از بررسی های کارشناسی مورد تایید قرار گرفت، افزود: این شعار بیانگر مهم ترین فلسفه الهی، سیاسی و اجتماعی حج و وظیفه زائر در قبال رابطه خود با خدا و رابطه خود با سایر زائران است.
وی اظهار داشت: معنویت بعنوان یکی ازمهمترین کلید واژه‌های شعار حج امسال انتخاب شده است و زائران ما باید از فرصت این سفر برای کسب و ارتقای معنویت، تقویت معرفت و مکارم اخلاق استفاده کنند.
وی درخصوص انتخاب واژه اقتدار ملی نیز افزود: بهترین توشه سفر حج تقویت اقتدار ملت ایران و توسعه فرهنگ دینی و مردم سالاری ، اعتلای جایگاه جمهوری اسلامی درمنطقه و بویژه در ارتباط با همسایگان عرب است.
قاضی عسکر با بیان اینکه حج فرصت همفکری امت اسلامی در خصوص مهمترین چالش‌های جهان اسلام را نیز فراهم می آورد، اظهار داشت: واژه همبستگی اسلامی حاوی جهت گیری وحدت و تقریب پیروان مذاهب اسلامی است که یکی از مهمترین رسالت های حاجیان بویژه علما و فرهیختگان دراین سفر الهی است.
سرپرست حجاج ایرانی گفت: نمایش شکوه، عزت و اقتدار اسلامی در پرتو توجه به ارزش‌های دینی و تقویت روحیه امید و باور به توانمندی مردم در همه کشورهای اسلامی است.
نمانیده ولی فقیه در امور حج همچنین از زائران ایرانی خواست ضمن مشارکت گسترده، منسجم و منظم در نمازهای جماعت در حرمین شریفین، نسبت به تقویت عزت و شأن کشور، انقلاب و مذهب تشیع در رفتار با زائران کشورهای اسلامی اهتمام ورزند.
بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته امسال 85 هزار و 500 زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان خواهند شد.