نایب رئیس کمیسیون بهداشت با بیان اینکه در سال جدید31نفر در کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا و 3 نفر فوت شده اند، گفت: این بیماری قابل درمان است.

به گزارش مرور نیوز، سیدمرتضی خاتمی با اشاره به جلسه کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بیماری تب کریمه اظهارداشت: بیماری تب کریمه یک بیماری تبدار خونریزی دهنده است که متاسفانه در کشور ما مانند خیلی از کشورها بومی شده است.

وی با بیان اینکه لازم است هموطنان عزیز مراقبت‌های لازم را انجام دهند، عنوان کرد: افرادی که با دام سر و کار دارند باید مراقبت‌های لازم را برای جلوگیری از انتقال این ویروس خطرناک انجام دهند.

نماینده مردم ماه‌نشان، ایجرود در مجلس با تاکید بر مراقبت و توجه مردم در تهیه گوشت، ابراز کرد: مردم گوشتی را تهیه و مورد مصرف قرار دهند که ذبح بهداشتی شده باشد و توسط کشتارگاه‌های مجاز عرضه شود.

وی بیان کرد: گوشتی که مصرف می‌شود حتما باید مراحل مختلف بهداشتی پس از ذبح ازجمله 48-72ساعت ماندن درسردخانه را پشت سر گذاشته باشد. ناقل این بیماری نوعی کنه است که موجب آلودگی دام می‌شود و این بیماری هم از طریق گوشت آلوده و ترشحات و خون دام به انسان منتقل شود، البته بیماری می تواند مستقیما توسط کنه به افرادی که درمجاورت دام زندگی می کنند یا تماس پیدامی‌کنند منتقل شود.

خاتمی تصریح کرد: باید مراقبتهای لازم انجام شود که البته مسئولان دامپزشکی قطعا این موارد را از طریق شورای بهداشت و درمان استانها پیگیری می‌کنند و اطلاع‌رسانیهای دقیق را در سطح استانی و شهرستانی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نگرانی خاصی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اگر مراقبت‌های لازم از طرف مردم عزیز انجام شود ما جای نگرانی نمی‌بینیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه این بیماری قابل درمان است، اظهار داشت: با این شرایط لازم است افراد از تماس با افراد آلوده اجتناب کنند و گوشت را از مبادی بهداشتی و سردخانه‌ها و کشتارگاه‌های مجاز و مورد تایید دامپزشکی استان تهیه و مورد مصرف قرار دهند.

وی تعداد افراد مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو را ازابتدای سال31 نفر در کل کشور عنوان کرد و افزود: سه نفر از این تعداد فوت کرده‌اند.