مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از برگزاری کلاس های تابستانی از 10 تیر ماه تا 20 شهریور خبر داد و گفت:در سال 95، 22 هزار و 497 پایگاه فعالیت‌های تابستانی داشتیم که احتمال رشد آن وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی علی‌اکبرزاده مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: برگزاری اردوها، بازدیدها و فعالیت‌های دانش‌آموزی به صورت غیر متمرکز، توسط استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق و همچنین برگزاری اردوهای متمرکز کشوری مانند اردوهای دانش‌آموزی، فرهنگیان، همایش‌های ملی، جشنواره‌ها و مسابقات ملی و دوره‌های ‌آموزشی از جمله برنامه‌های تابستانی اداره کل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی خواهد بود.

وی از ادامه اردوهای راهیان نور در تابستان خبر داد و افزود: اردوهای دانش‌آموزان زیارت اولی، اردوهای دانش‌آموزان مناطق مرزی، اردوهای جهادی و طرح هجرت 3، اردوهای بنیاد علوی، برگزاری سی وپنجمین مسابقات فرهنگی و هنری و همچنین سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، المپیادهای ورزشی، همایش شوراهای دانش‌آموزی برتر استان‌ها و همایش مشاوره و امور تربیتی در تابستان سال جاری برگزار می‌شود.

علی‌اکبرزاده گفت: بر اساس آمار در سال 1394، 3 میلیون و 792 هزار نفر رشته، دانش‌آموز شرکت کننده در فعالیت‌های تابستانی داشته‌ایم که این آمار با رشد 11 درصدی در سال 95 به 4 میلیون و 223 هزار نفر رشته رسید؛ بنابراین پیش بینی می‌شود در جذب دانش‌آموزان به پایگاه‌های فعالیت تابستانی به رشد 18 درصدی برسیم.

وی میزان آموزش برای هر دوره آموزشی را به طور میانگین 18 ساعت اعلام کرد و تصریح کرد: در سال 95، 22 هزار و 497 پایگاه فعالیت‌های تابستانی داشتیم که پیش‌بینی می‌شود، این آمار با رشد 11 درصدی در سال 96، به 25 هزار پایگاه ارتقا یابد.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی، تلاش می‌کنیم علاوه بر فضاهای موجودی که هر ساله موردبهره برداری قرار می گیرد، از مدارس و مراکزی که دارای امکانات ورزشی هستند نیز جهت ایجاد فضایی با نشاط استفاده کنیم.

علی اکبرزاده اضافه کرد: اولیای دانش‌آموزان با استفاده از فرصت باقی مانده تا شروع ثبت‌نام اوقات فراغت، با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش از دوره‌های آموزشی ارائه شده مطلع شوند تا با توجه به علایق فرزندانشان، در پایگاه‌های مربوطه اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی در خصوص مشارکت مالی اولیا در دوره‌های آموزش طرح اوقات فراغت، گفت: میزان دریافت شهریه از دانش‌آموزان براساس نوع دوره آموزشی و شرایط مالی هر منطقه، توسط شورای آموزش و پرورش تعیین می‌شود.

 مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش از حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط در کمیسیون اوقات فراغت خبر داد و ابراز داشت: با برگزاری دوره‌های آموزشی مجزا توسط سایر دستگاه‌ها مخالف نیستیم؛ زیرا تعدد پایگاه‌های تابستانی، قدرت انتخاب خانواده‌ها را افزایش می‌دهد.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی، اهداف همه دستگاه‌ها و ارگان های فعال در برنامه های اوقات فراغت را اهدافی مشترک دانست و افزود: در جلسات مشترکی که با دستگاه های مربوط داشتیم، هماهنگی کامل جهت اجرای برنامه های تابستانی صورت گرفته است.

وی به‌کارگیری امکانات نوین را در پایگاه های تابستانی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: همه دستگاه های مجری، فعالیت‌های اوقات فراغت باید تلاش کنند کارگاه های خود را مجهز به آخرین تجهیزات روز کنند.

علی اکبرزاده زمان برگزاری کلاس‌های تابستانی را 10 تیرماه تا 20 شهریور دانست و عنوان کرد: ثبت نام قبل از تاریخ مذکور و از طریق سامانه سراسری اوقات فراغت خواهد بود.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان فنی وحرفه ای، صدور مدرک پایان دوره و هم‌چنین استفاده از مربیان متخصص دراجرای دوره های آموزشی از شاخصه های فعالیت های اوقات فراغت در تابستان 96 خواهد بود.

وی از ادامه اجرای طرح «مزرعه کوچک من» در مراکز و پایگاه های تابستانی خبر داد و افزود: اجرای این طرح می تواند زمینه ایجاد تولید و اشتغال را در دانش‌آموزان در آینده ایجاد کند.

علی اکبرزاده از خانواده‌ها خواست تا علاوه بر پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی از سایر مراکز ارایه دهنده دور‌ه‌ها از جمله آموزشگاه‌های آزاد، برای غنی کردن اوقات فراغت فرزندانشان استفاده کنند.