رؤسای چند دانشکده دانشگاه تهران در نامه ای به رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، خواستار انتخاب شهرداری غیرسیاسی و متخصص برای نجات پایتخت از مخاطرات طبیعی و انسانی شدند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، رؤسای پردیس هنرهای زیبا و دانشکده‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی، جغرافیا و محیط زیست دانشگاه تهران در نامه‌ای به رئیس و اعضای شورای شهر تهران، خواستار انتخاب شهرداری غیرسیاسی و متخصص برای نجات شهر از مخاطرات طبیعی و انسانی شدند.
در این نامه آمده است:
«بی‌تردید تهران برای شهروندانش تبدیل به شهری شده که به جای تضمین امنیت و سلامت، اغلب تولیدکننده مشکلات است، در حمل و نقل، شهری آفت‌زده و در سلامت محیط زیست، سرگردان و بی‌برنامه است؛ با آنکه نقش کلیدی در جریان‌سازی ملی به عهده دارد اما شهری شده بر مرکب جریان سوار تا بر مرکب تعقل، تدبیر و تفکر. شهری که جمعیت قابل توجهی از کشور را در خود اسکان داده و پایتخت نظام ممتاز حکومتی است با داعیه‌های فراوان و بحق.»
«در این میان شهردار تهران نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کند و بایسته است تا در انتخاب آن حساسیت کافی مبذول داشت. از این رو بر خود لازم دیدیم در آستانه انتخاب شهردار مواردی را اعلام نمائیم: تلاش شود تا سیاسی‌کاری در انتخاب شهردار تهران نقش اصلی را به عهده نگیرد بلکه به جای آن تخصص و داشتن برنامه‌ای راهبردی برای نجات شهر از مخاطرات طبیعی و انسانی ملاک باشد. بایسته است که اولویت شهردار تهران توجه به حفظ محیط زیست، تفوق بر مشکلات حمل و نقل شهری، کنترل ساخت و ساز، تکریم به حقوق شهروندی و توجه به قشر آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین باشد.»
در بخش دیگری از این نامه آمده است: «توجه به تهران به مثابه شهری آموزش‌محور و پژوهش‌پایه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این راستا موقعیت ممتاز دانشگاه تهران به عنوان دانشگاهی با قدمت و جامع در قلب و مرکزیت تهران مد نظر باشد. به نظر می‌رسد که برای نجات از معضلات یادشده، شهردار تهران معتقد به همکاری فکری و عملی با جامعه دانشگاهی باشد.»‌
این نامه به امضای شاهین حیدری، رئیس پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران،‌ ابراهیم مقیمی رئیس دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران، مجتبی اردستانی رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و محمد خدایاری فرد، رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران رسیده است.