مدیر داروخانه های بیمارستانی سازمان غذا و دارو گفت: داروسازی با تکیه بر اعتبار بخشی، رشد بسیار چشمگیری نسبت به قبل داشته و جایگاه داروسازان در حوزه مراقبت دارویی ارتقا یافته است.

به گزارش مرور نیوز از سازمان غذا و دارو، دکتر فاطمه ایزد پناه با تاکید بر نقش موثر داروسازان بیمارستانی درافزایش ایمنی بیماران افزود: هم اکنون ضوابط اعتبار بخشی داروسازی، وضع مطلوبی دارد اما طبیعی است که هنوز عده ای از داروسازان به شرایط بهتر چشم دارند بنابراین جایگاه داروسازان در این حوزه باید بسیار محکم تر شود.
وی ادامه داد: از آنجا که داروساز، نزدیک ترین فرد از منظر اطلاعات دارویی به بیمار به شمار می رود، داروسازان بیمارستانی با حضور موثر خود در این حوزه می توانند ایمنی بیماران را افزایش دهند.
ایزد پناه یادآور شد: داروسازان بیمارستانی وظیفه تهیه، انبار و بطور کلی مدیریت داروی بیمارستان را عهده دار هستند و اگر همه این کارها به درستی و به هنگام صورت نگیرد در ایمنی بیمار خلل به وجود خواهد آمد.
مدیر داروخانه های بیمارستانی سازمان غذا و دارو با انتقاد از کسانیکه تصور می کنند تجویز دارو توسط پزشک به تنهایی موجب بهبود وضعیت مریض می شود، گفت: دارو زمانی موثر واقع می شود که زمان مناسب و با دوز صحیح به بیمار برسد.
ایزدپناه افزود: مراقبت از تداخلات دارویی وظیفه داروساز است که اگر به این وظایف طور کامل و دقیق رسیدگی نشود ممکن است ایمنی بیمار به خطر بیافتد و این وظایف، مسئولیت های کوچکی نیست.