معاون مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات در آستانه شب‌های قدر از خانواده بزرگ کارکنان دولت، سازمان‌ها و نهادها دعوت کرد تا با اهداء کمک‌های نقدی و نذورات خود در فیض بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر در عتبات مشارکت کنند.

به گزارش مرور نیوز، یوسف افضلی در گردهمایی روسا و نمایندگان ستادهای بازسازی عتبات وزارتخانه‌ها و نهادها که به میزبانی وزارت نفت برگزار شد گفت: خانواده بزرگ کارکنان دولت، سازمان‌ها و نهادها با جمعیتی بیش از 4میلیون نفر می‌توانند نقش موثری در توسعه عتبات داشته باشند.

وی با یادآوری حضور اقشار مختلف جامعه در انجام امور خیر و خداپسندانه گفت: مشارکت در فیض توسعه عتبات نیز یک فرصت معنوی بی‌نظیر است که خیرین حقیقی و حقوقی می‌توانند با اهداء کمک‌های نقدی یا ارائه امکانات و خدمات از آن بهره معنوی ببرند.

افضلی ادامه داد: با یک حساب ساده می‌توان چنین فرض کرد که اگر به‌ازای هر نفر از جمعیت 4 میلیونی خانواده کارکنان دولت نفری فقط هزارتومان در ماه برای کمک به توسعه عتبات اهدا شود، سالانه مبلغی بالغ بر 48 میلیارد تومان می‌شود که پشتوانه مالی خوبی برای پیشبرد پروژه‌های بازسازی عتبات عالیات می‌شود.

وی فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در خصوص بازسازی و توسعه عتبات را اصلی‌ترین کمک وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌ها به این تشکل مردم نهاد دانست و افزود: استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی و بهره گرفتن از فضای مجازی در دست وزارتخانه‌ها و نهادها برای ترویج فرهنگ مشارکت در بازسازی و توسعه عتبات خواسته اصلی ماست.

وی گفت: پیش‌بینی ما از میزان مشارکت مردم برای سال مالی 95که منتهی به خرداد 96 است، حدود 112 میلیارد تومان است که از این میزان 88 میلیارد تومان پیش‌بینی مشارکت استان‌ها، 15میلیارد تومان پیش‌بینی مشارکت وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها و بیش از 8 میلیارد تومان پیش‌بینی مشارکت ایرانیان خارج از کشور است.