سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: پنج نفر از ساکنان ساختمان که در میان دود و آتش گرفتار شده بودند، نجات یافتند، همچنین خانم جوانی قبل از رسیدن آتش‌نشانان خود را به پایین از ساختمان پرتاب کرد و مصدوم شد.

به گزارش مرور نیوز، سید جلال ملکی با اعلام خبر آتش‌سوزی گسترده در یک ساختمان مسکونی در خیابان مرتضوی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 3:02 بامداد امروز آتش‌سوزی گسترده در یک ساختمان مسکونی در خیابان مرتضوی، بعد از جیحون به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی همراه با تشک نجات، نردبان هیدرولیکی و خودرو حامل دستگاه تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه مسکونی بود، در طبقه همکف (پارکینگ) مقدار زیادی لوازم مستعمل مانند میز، صندلی،کارتن، دوچرخه و... وجود داشت؛ این لوازم دچار حریق شده و کاملاً شعله‌ور بود همچنین آتش به طبقه اول نیز سرایت کرده و در حال گسترش به سایر طبقات کرد.

وی تصریح کرد: بر اثر آتش‌سوزی دود بسیار زیادی طبقات را فراگرفته و تعدادی از ساکنان داخل منازل خود محبوس بودند؛ آتش‌نشانان کمتر از چهار دقیقه به محل حادثه رسیدند اما یک خانم جوان پیش از رسیدن آتش‌نشانان از طبقه دوم خودش را به پایین پرت کرده و دچار مصدومیت شد، آتش‌نشانان نیز به محض رسیدن به محل حادثه همزمان با خاموش کردن آتش به داخل ساختمان رفته و موفق شدند در لحظات اولیه سه نفر را به سطح پشت‌بام منتقل کنند همچنین چند نفر نیز با استفاده از نردبان دستی از داخل ساختمان خارج شدند.

ملکی با اشاره به دود گرفتگی یک آقا و یک خانم در این حادثه افزود: در مجموع در این حادثه سه نفر مصدوم شده و پنج نفر نیز از میان دود و آتش نجات یافتند، در نهایت نیز آتش خاموش و دود حاصله از آن تخلیه شد و آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی کامل محل حادثه در ساعت 4:21 بامداد به عملیات خود پایان دادند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران در توصیه به شهروندان در مواقع رویارویی با چنین حوادثی متذکر شد: در ساختمان‌های مسکونی که حریق اتفاق می‌افتد و در نیمه‌های شب که وضعیت بحرانی‌تر است، پریدن از ساختمان اشتباه‌ترین روش برای نجات است، ساکنان ساختمان در صورت بروز چنین حوادثی به هیچ‌وجه در ارتفاعات و بالکن‌ها قرار نگیرند و اقدام به پرش نکنند، همچنین افراد محبوس شده در صورت بروز حادثه با سامانه 125 تماس گرفته و محل محبوس شدن خود را به آتش‌نشانان اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های نجات در اینگونه حوادث سریعاً برای خارج کردن افراد محبوس شده اقدام می‌کنند، در این حادثه نیز غیر از خانمی که خود را از طبقه دوم به پایین پرت کرد، افراد دیگری نیز محبوس بودند اما همگی توسط آتش‌نشانان به سلامت خارج شدند اگر این خانم نیز از طبقات بالاتری خود را به پایین پرت می‌کرد شاید اتفاق ناگواری رخ می‌داد.