پیشکسوت قرآنی کشورمان در مورد حاشیه‌های به وجود آمده در مورد یکی از اعضای جامعه قرآنی، مطالبی را بیان کرد.

به گزارش مرورنیوز، سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشورمان، در مورد اتفاقات به وجود آمده در مورد یکی از قاریان کشورمان، گفت: اتفاقی که رخ داده است فارغ از صحت و سقم آن، واقعاً وجدان همه جامعه به خصوص جامعه قرآنی را به شدت جریحه دار کرده است. باید در این جو سنگینی که به وجود آمده و به نوعی می‌توان گفت که یک فتنه محسوب می‌شود، کل جامعه و به خصوص جامعه قرآنی به دور از هرگونه احساسات تند له یا علیه این ماجرا، با بهره گیری از رهنمودهای قرآن عظیم و عترت پیامبر پاک علیهم السلام، جریان خروج از این فتنه را مدیریت کند.

وی افزود: هرنوع جانبداری کورکورانه و هر نوع حمله کورکورانه در رابطه با این مسئله و افرادی که در آن دخیل هستند، نتیجه عکس خواهد داد. بنابراین همه ما باید از این فضای غبارآلود بیرون بیاییم؛ بالاتر از این فضای دودآلود قرار بگیریم تا بتوانیم همدیگر را دیده و به اصطلاح تصادمی در این فضا نداشته باشیم.

این پیشکسوت قرآنی کشورمان خاطرنشان کرد: همه باید به دور از موضع گیری ها چه به نفع و چه به ضرر افراد، از محاکم محترم قضایی بخواهیم بر اساس وظیفه ذاتی که در چنین مواردی دارند، به دور از تأثیرپذیری از هر فرد و نهاد و گروه در داخل و همچنین خارج از کشور – هر که باشد – ،به عنوان یک پرونده حساس قضایی خارج از نوبت؛ در تطابق کامل با شرع و حقوق و قانون، رسیدگی شود و به اصطلاح “لا یَخافونَ لَومَةَ لائِم” و حکم خدا را اجرا کنند.

موسوی بلده عنوان کرد: وقتی که حکم قضایی اعلام شد نیز همه باید در برابر آن تسلیم باشیم و گردن بسپاریم و به هر حکمی که باشد از محکومیت یا تبرئه، راضی باشیم. در کنار این مسئله، جامعه قرآنی باید به عنوان یک جامعه مورد عنایت حضرت حق که افتخار انتساب به قرآن را دارد، بداند که هر جامعه ای به نسبت جنبه ها و ویژگی های مثبتی که دارد، بیشتر در معرض تیرهای زهرآگین شیطان وسوسه گر است. شیطان قسم خورده است که همه بندگان را گمراه نماید. بنابراین ما باید ویژگی اخلاص را که در قرآن از آن ذکر شده است، در درون خود نهادینه کنیم.

وی بیان کرد: البته این را هم اضافه کنم در مقابل این همه چهره نورانی در جامعه قرآنی و شهدای بزرگواری که بسیار زیبا در عرصه تلاوت قرآن و عمل به آن درخشیدند، این اتفاق ناخوشایند ولو خدای نخواسته اثبات شود، باز هم نمی تواند آن ویژگی های مثبت را که این جامعه به برکت انس با قرآن از آن برخوردار است، خدشه دار کند.

این پیشکسوت قرآنی گفت: دشمنان نیز تنها مشغول کوبیدن آب در هاون هستند، البته ما در درون باید هوشیار باشیم و بهانه به دست دشمن ندهیم. باید بدانیم که جنبه های مثبت در جامعه قرآنی بسیار بالا است و تکرار می کنم اما، باید مواظب باشیم و بدانیم که شیطان در ارتباط با این جامعه فعال تر است.

موسوی بلده همچنین عنوان کرد: تأکید دارم که بسیار باید مواظب باشیم. در این درگیری باید از مناقشه و درگیر شدن با یکدیگر دوری و اجتناب کنیم. همه جامعه بدون اینکه قضاوت مثبت یا منفی داشته باشیم، رسیدگی را به قوه قضائیه واگذار کنیم.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایکنا تاکید کرد: به دید این کمترین، فارغ از هرگونه موضع گیری موافق یا مخالف باید همگی یک صدا از محاکم محترم ذی‌صلاح قضایی تقاضا کنیم “خارج از نوبت” و بی اعتنا به فضاسازی‌های “داخلی” و خارجی له یا علیه پرونده، به قضاوت حکیمانه بنشینند و همگان بر نتیجه حاصله – هرچه باشد، گردن نهیم.

موسوی بلده در پایان تصریح کرد: خدا ببخشد آنان را که از همان آغاز ماجرا بجای واگذاری مطلق مسئله به محاکم محترم قضایی جهت رسیدگی قانونی به شکایت شکات و گردن نهادن به نتیجه آن – هرچه باشد – با حمایت‌های آشکار و پنهان خود، زمینه شبهه انتساب شخص به بیت مقام معظم رهبری و نتیجتاً خشم و سرخوردگی بیشتر شاکیان را فراهم کردند تا ناشیانه به طرح موضوع نزد دشمن زخم خورده از انقلاب و رهبری سازش‌ناپذیر آن متوسل شوند.