استاندار تهران بر ضرورت حمایت از پزشکی قانونی تاکید کرده و کار این سازمان را حساس و دارای اهمیت برشمرد.

به گزارش مرور نیوز، سیدحسین هاشمی در سی‌ و چهارمین همایش مدیران سازمان پزشکی قانونی که پیش از ظهر امروز در سالن شهید بهشتی سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار شد، گفت: برخلاف آنچه که تصور می‌شود در برخی موارد ممکن است برخی از استان‌هایی که فکر می‌کنیم محروم هستند محروم‌تر باشند. در تهران شهرستانی داریم که جمعیتش از برخی استان‌ها بیشتر است؛ اما مشکلاتی در تخت بیمارستانی و... وجود دارد.

وی با بیان اینکه حل مشکلات در تهران نیازمند تعامل و هماهنگی قوا با یکدیگر است، گفت: در سفرهای استانی دکتر روحانی به تهران و همچنین سفر رییس قوه قضاییه تصمیمات خوبی در این زمینه انجام شده و ما امیدواریم با تعامل و همکاری مشکلات تهران جبران شود.

به گفته استاندار تهران جبران مشکلات استان تهران در دو برنامه 5 ساله شدنی خواهد بود.

هاشمی در بخشی از سخنانش با گرامیداشت شهید بهشتی اظهار داشت: ما همواره توانسته‌ایم با توان خودمان توطئه منطقه را خودمان خنثی کنیم. ملت ما ملت بزرگی است و در انتخابات 29 اردیبهشت پیام مهمی را به همگان نشان داد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در سخنانی معروف تاکید کردند که حتی اگر نظام را قبول ندارید پای صندوق رأی بروید. در اروپا و در شرایطی که سازوکارهای رأی‌گیری در اکثر این کشورها الکترونیکی بوده و با تلفن همراه و در خانه نیز می‌توان رأی داد، مردم ما با توجه به سازوکار در جمهوری اسلامی، 4 ساعت در زیر باران در صف رأی ایستادند. انتظار برای رأی در شرایطی  بود که منافقین در سوی دیگر خیابان به آنان توهین کردند و مورد تمسخر قرار می‌دادند اما ایرانیان احساس مسوولیت بالایی داشتند و با هو کردن جواب مناسبی می‌دادند و آنان را منزوی می‌کردند.

استاندار تهران اضافه کرد: ما در تهران افرادی را داشتیم که 4 ساعت در صف رأی می‌ایستادند امیدوارم با هماهنگی‌ها و صحبت‌هایی که با شورای نگهبان داشتیم بتوانیم به سمت الکترونیکی شدن انتخابات حرکت کنیم و امسال این نتیجه نشان داد که هرجا انتخابات به شکل الکترونیکی انجام شده بود ما موفق شده‌ایم.

هاشمی همچنین در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کار پزشکی قانونی کار سخت و حساسی است و اهمیت بسیاری دارد. همه ما باید از این سازمان حمایت کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه پزشکی قانونی در کشف جرایم نقش کلیدی دارد، گفت: در دولت یازدهم اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و ما در تلاش هستیم تا از اعتبارات ملی و دادگستری به شکل 50 – 50 برای حمایت از پزشکی قانونی استفاده کنیم.

هاشمی با بیان اینکه از پزشکی قانونی حمایت خواهیم کرد، گفت: با توجه به جمعیت بالای 13 میلیونی در استان تهران، تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا تمام امکانات پزشکی قانونی را فراهم کرد و مراکز آن را برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان تجهیز کنیم.