معاون خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: بیش از 80درصد مراجعه کنندگان به مددسرا ها معتاد هستند که با مراجعه به این مراکز در سطح قابل توجهی از افزایش آسیب های اجتماعی آنان کاسته شده است.

به گزارش مرور نیوز، رضا قدیمی معاون خدمات اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری که امروز(دوشنبه) با موضوع ارائه گزارش عملکرد 12ساله مدیریت شهری در حوزه ی آسیب های اجتماعی و تصویب لایحه نظام نامه و برنامه عملیاتی مسئولیت اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت:سازمان خدمات اجتماعی دارای مرکز مدیریت راهبردی است که یا به طور مستقیم از سوی شهرداری و یا از سوی مراکز خیریه اداره می شود.

وی با بیان اینکه معاونت خدمات اجتماعی دارای 15مددسرا و یا گرمخانه با ظرفیت 3هزار نفر است که به صورت شبانه اداره می شود و از ساعت 5 عصر شروع به پذیرش می کنند، تاکید کرد: به افراد خدمات بهداشتی، پزشکی، غذای گرم، خدماتmmt و کاهش آسیب ارائه می شود و بیشتر مراجعه کنندگان به این مراکز معتاد هستند.

معاون خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه پیشانی خدمات شهرداری مددسرا ها هستند ،گفت: بیشترین پذیریش مددجویان از طریق مددسراها انجام می شود و حدود 80تا 90درصد مراجعه کنندگان به این مراکز خود معرف هستند و هدف راه اندازی مددسراها کاهش آسیب های اجتماعی است.

قدیمی بیان کرد: سامان سرا ها از دیگر مراکز شهردای است که به صورت حرفه ای به بی خانمان ها خدمت ارائه می کندو در حال حاضر 2سامان سرا با ظرفیت 500نفر در شهر در حال فعالیت است که مرکز واقع در لویزان مخصوص زنان و مرکز اسلامشهر مخصوص آقایان است.

وی افزود: افرادی که در سامانسرا ها پذیرش می شوند دارای انواع آسیب ها ازجمله اعتیاد،بیماری های خطرناک و سالمندان هستند و به قطع می توان گفت هیچ مرکزی حاضر به پذیرش این افراد نیست.

معاون خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: مراکز پرتو از جمله مراکزی است که برمبنای پیشگیری مشغول به فعالیت هستند و سال گذشته 15اتوبوس سیار به عنوان مددسرا در مناطق حضور داشت و خوشبختانه با فعالیت این مراکز درزمستان 95هیچ فوتی گزارش نشده در حالی که در سنوات گذشته براساس گزارش اورژانس روزانه 15تا 16فوتی داشتیم.