معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از فراهم بودن شرایط برای ایجاد مدارس ماندگار در استان‌های کشور خبر داد و گفت: تنها 48 مدرسه ماندگار داریم.

به گزارش مرور نیوز، محمدتقی نظرپور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر تهران، اظهار داشت: نوع محیط های کاربردی و فضاهای آموزشی بر فرآیند یادگیری و یاددهی موثر است.

وی افزود: اگر همه عوامل تعلیم و تربیت از جمله مدیر، معلم و دانش‌آموز خوب وجود داشته باشد اما فضای آموزشی، مطلوب نباشد، فرآیند تعلیم و تربیت چنانکه باید، محقق نخواهد شد.

نظرپور با اشاره به این مطلب که در کشور تنها 48 مدرسه ماندگار وجود دارد، گفت: با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود، می‌توانیم با احداث فضاهای مرغوب، مدارس ماندگار بیشتری راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: به‌روزآوری و استانداردسازی پروژه‌ها، تبیین شاخص‌ها و معیارهای ورزشی، استانداردسازی فضاهای سرمایشی و گرمایشی و نظارت بر فضای مدرسه و مدیریت فضای سبز و طرح‌های تحقیقاتی در زمینه مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مدارس از جمله برنامه‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سال 96 است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از تدوین برنامه نگهداری مدارس خبر داد و افزود: همواره تلاش می‌کنیم با حذف فضاهای ناایمن و تبدیل آن به فضاهای مقاوم، فضاهای مطلوب بیشتری برای دانش‌آموزان مهیا کنیم.