رئیس دانشگاه صنعتی شریف از آغاز بررسی های کارشناسی درمورد ادغام دو معاونت دانشجویی و فرهنگی و نهایی شدن این تصمیم طی چند ماه آینده خبر داد.

به گزارش مرور نیوز از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، محمود فتوحی گفت: از ابتدای دوره مسئولیت در دانشگاه شریف شورای برنامه ریزی راهبردی دانشگاه تشکیل شد که چشم‌انداز دانشگاه را تدوین و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کند.
وی افزود: در این شورا تصمیم گرفته شد تا معاونت برنامه ریزی در دانشگاه راه اندازی شود اما باتوجه به اینکه دانشگاه نمی‌تواند بیش از 5 معاونت داشته باشد، تصویب شد تا معاونت برنامه‌ریزی در دانشگاه به شرط ادغام معاونت دانشجویی و فرهنگی تشکیل شود.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: این مساله قطعی است که ما در چارت سازمانی برای برنامه‌ریزی راهبردی متولی خواهیم داشت. این جایگاه می‌تواند معاونت یا مدیریت باشد. اما ادغام معاونت فرهنگی و دانشجویی باید بررسی و جوانب کار در نظر گرفته شود.
فتوحی عنوان کرد: تاکید می‌کنم که حتی اگر معاونت دانشجویی و فرهنگی نیز ادغام شوند نباید کوچکترین تاثیری در فعالیت‌های فرهنگی داشته باشد.
وی اظهار داشت: باید بررسی کرد که آیا زمانی که معاونت فرهنگی از دانشجویی جدا شد تغییرات ویژه‌ای در حوزه فرهنگی حاصل شد؟ بنده در حدود 5 سال گذشته که از استقلال معاونت فرهنگی می‌گذرد چنین نتیجه ای را ندیده‌ام.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: تجربه این سه سال به ما نشان داد که تعامل دو معاونت دانشجویی و فرهنگی خیلی به فعالیت‌های فرهنگی کمک می‌کند.
فتوحی افزود: اینکه گفته می شود با ادغام معاونت فرهنگی صدای فرهنگ در هیات رئیسه کم می‌شود، صحیح نیست چراکه معاونت احتمالی فرهنگی دانشجویی نماینده و صدای هر دو بخش است.
وی عنوان کرد: جدا از آن مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری عضو هیات رئیسه است و ایشان نیز صدای فرهنگ در هیات است.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: هر تصمیمی که گرفته شود باید تمامی بخش‌های فرهنگی و فعالان فرهنگی به قوت به کارهای خود ادامه دهند.
فتوحی اضافه کرد: در برخی از دانشگاه‌ها نیز این ادغام انجام شده و قابل بررسی است که چرا به این نتیجه رسیده‌اند و اثرات آن را می‌شود بررسی کرد.
وی گفت: تشکیل رده ای در چارت سازمانی برای مرکز برنامه‌ ریزی راهبردی دانشگاه قطعی است. اینکه این جایگاه مدیریت و یا معاونت باشد باید بررسی و تصمیم‌ گیری شود.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا طی یک ماه آینده و در تابستان تصمیم قطعی درخصوص ادغام دو معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گرفته شود.